A Sorento a Kia egyik legnagyobb autója az öreg kontinensen, amihez méltó és komoly küllemet kapott a méretesre nőtt SUV, amelynek orrán szinte már természetes elemként bukkan fel a tigrismotívum, miközben az igényes részletek számát a 3D-s gyémántmintából felépülő hűtőmaszk fokozza. Az elnyújtott fényszórókkal az autó eleje kissé eltér a Kia palettájának javától, így legalább többszínű a kínálat. A dinamikus, szemnek kellemes megjelenésért egyébként a finoman ereszkedő tetővonal ugyancsak felelős, míg az övvonal is ehhez az elvhez igazodva magasabban húzódik.
A mokányabb, terepjárós hatást a körben felbukkanó műanyag elemek segítik elő, de összességében inkább tetszetős és elegáns autóval van dolgunk, mint vérbeli terepessel. Épp ezért nem meglepő, hogy ízléses krómdíszítések is megtalálhatók a Sorentón. Az utastérben ellenben sokkal kevésbé meglepő formák fogadják a sofőrt és utasait, itt ugyanis már a jól ismert műszerfallal és egyenelemekkel van dolgunk. Ennek ellenére a háromágú kormány, a krómozott betétek és a fa jól mutat odabenn, miközben a minőségi összhatást a műbőrrel bevont műszerfal is fokozza.
A felszereltségi lista teljességét pedig hűthető-fűthető ülések, a JBL prémium hifirendszer, valamint a GPS navigáció példázza. A listáról nem hiányzik a panoráma üvegtető sem, amelynek bizonyos elmei szénszál erősítésű műanyagból készülnek. A belső térben akár hét személy is helyet kaphat, persze a hátsó szükségülés inkább gyermekek számára lesz kényelmes. Nem csoda a korábbinál gazdagabb helykínálat: a Sorento hosszúsága 95 mm-t gyarapodott (4,78 m), szélessége 5 mm-rel lett nagyobb (1,89), miközben a sportosabb összhatás érdekében a típus 15 mm-rel alacsonyabb lett (1,685 m). Ebből a tengelytáv növekedése nem kevesebb, mint 8 centit tesz ki, ami a lábtér mellett a csomagtartón is tetten érhető.
A raktér 87 mm-rel hosszabb, melynek eredményeképp öt üléssel az eddigi 515 helyett 605 literes helyet kapunk, amennyiben csak az ablak szintjéig pakolunk. Minden ülést ledöntve akár 1,73 köbméteres rakteret is kaphatunk, míg a hétüléses felhasználás során 142 literrel kell beérnünk. A praktikumot egyébként a középső üléssor hármas tagoltsága/dönthetősége is fokozza.
A hazai piac vásárlói háromféle erőforrás közül választhatnak. A benzines kínálatot egyetlen 2,4 literes szívómotor képviseli, 188 lóerős teljesítménye és 241 Nm nyomatéka 10,4 másodperces 0–100-as sprintre és 202 km/h-s végsebességre teszi képessé a terjedelmes SUV-t. Amennyiben a hatfokozatú kézi váltót ugyancsak hatgangos automatára cseréljük, ezek a számok csak kissé romlanak (10,5 mp és 195 km/h), ellenben a fogyasztással, ami közel egy literrel növekszik. Sajnos ennek pontos értékéről nem nyilatkozott a gyártó, de nem nehéz kitalálni, hogy a gyári vegyes ciklus szerint 8-9 l/100 km-es adatot várhatunk.
Ennek is köszönhető, hogy a dízel erőforrások sokkal népszerűbbek lesznek, amelyekből – ahogy eddig – rögtön kettőt is találunk. A beszálló kétliteresből immár 185 lóerőt és 402 Nm nyomatékot szorítottak ki a Kia mérnökei. Ezt hatfokozatú automata váltó továbbítja az első- vagy az összkerékhajtáshoz, kellemesnek ígérkező 10,4 szekundumos gyorsulási és 200 km/h-s végsebességi adatot létrehozva.
A 2,2 literes erőforrás 200 lóerőig és 1750-es fordulattól 2750-ig jelentkező 441 Nm nyomatékig nyújtózkodik, amelynek köszönhetően kézi váltóval már 9 szekundum alatt letudja az álló helyzetből 100 km/h-ig történő gyorsulást (automata: 9,6), miközben végsebessége 203 km/h. A fogyasztási adatokkal továbbra is adós a gyártó; számításaink szerint a legtakarékosabb változat 6 liter alatti, míg a legszomjasabb 6,8 liter körüli étvágyat fog felmutatni. Egyébként mindegyik motor eleget tesz az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási norma elvárásainak.
A modell kulturáltságán is sokat dolgoztak a fejlesztők. Az elődhöz képest 14 százalékkal megnövelt torziós merevség a nem kívánatos nyöszörgések elűzésében is közrejátszik, a 2 mm-rel vastagabb hangszigeteléssel és a 29 százalékkal kövérebb műszerfallal egyebek között 3-6 százalékkal csökkentették a beltér zajszintjét. A futóművet szintén csendesebb működésre hangolták, miközben a nagyobb tengelytávval együtt izgalmasabb vezethetőséget is ígér a márka. A típus az októberi premiert követően várhatóan a jövő év elején érkezik meg hazánkba.