Párizsban leleplezték a négyajtós Audi TT-t

A párizsi autószalon nyitányával egy időben megismerkedhetünk az Audi TT négyajtós verziójával.

Szabó Péter
2014. 10. 04. 12:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy modell, amit talán a szokásosnál tovább kell ízlelgetnünk, hogy teljesen megszokottá váljon. Pedig a négyajtós TT a harmadik generációba lépett modell nagyon is logikus bővítése, amivel többek között a Mercedes–Benz CLA kap – szintén hazai gyártású – ellenfelet. A csábító, mégis használható modell a háromajtós kupé képességeit örökölve kerülhet szériába. A tanulmány 2,63 méteres tengelytávval és 4,47 méteres teljes hosszúsággal rendelkezik, miközben 1890 mm széles és 1380 mm magas. Ezzel nem csak 29 centivel hosszabb a TT Coupé-nál, de 6 centiméterrel szélesebb és 3 centivel alacsonyabb is.

A növekményből a tengelytáv nyújtása egyébként 120 mm-rel veszi ki a részét. Ezzel egy jóval rövidebb autót kínál az Audi a CLA-hoz képest, igaz, láttunk már hasonló méretű, sportos négykerekűt, amiben négy 180 centiméter magas felnőtt elfért. Belül a sorozatgyártású modellek köszönnek vissza: a kiváló minőségű utastérben a műszercsoport helyét elfoglaló központi rendszer ragadja meg elsőnek a tekintetet. Hátul különálló két ülést találunk, illetve a csomagtérfedél alatt átlagos méretű térrel találkozunk.

A tanulmányban egy végletekig erősített kétliteres turbómotor szavatolja a dinamikát. A négyhengeres benzines 400 lóerőt és 450 Nm nyomatékot tud felmutatni, amelyet hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó továbbít az összkerékhajtás felé. A közös munka 3,9 másodperces 0–100-as sprintet és 250 km/h-ban elektronikusan limitált végsebességet eredményez. A gyári vegyes fogyasztás ehhez képest visszafogott marad: mindössze 7,0 l/100 km.

A TT Sportback sorozatgyártásáról egyelőre hivatalos nyilatkozatot nem adott ki az Audi, de erre nagy a valószínűség, hacsak túlzottan sok negatív visszajelzést nem kap a márka a párizsi autószalon forgatagában. A végső csúcsverzió hajtáslánca viszont még izgalmasabb lesz: az előző TT RS-ben is ténykedő öthengeres turbómotor továbbfejlesztett változata kerül bele.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.