Egy modell, amit talán a szokásosnál tovább kell ízlelgetnünk, hogy teljesen megszokottá váljon. Pedig a négyajtós TT a harmadik generációba lépett modell nagyon is logikus bővítése, amivel többek között a Mercedes–Benz CLA kap – szintén hazai gyártású – ellenfelet. A csábító, mégis használható modell a háromajtós kupé képességeit örökölve kerülhet szériába. A tanulmány 2,63 méteres tengelytávval és 4,47 méteres teljes hosszúsággal rendelkezik, miközben 1890 mm széles és 1380 mm magas. Ezzel nem csak 29 centivel hosszabb a TT Coupé-nál, de 6 centiméterrel szélesebb és 3 centivel alacsonyabb is.
A növekményből a tengelytáv nyújtása egyébként 120 mm-rel veszi ki a részét. Ezzel egy jóval rövidebb autót kínál az Audi a CLA-hoz képest, igaz, láttunk már hasonló méretű, sportos négykerekűt, amiben négy 180 centiméter magas felnőtt elfért. Belül a sorozatgyártású modellek köszönnek vissza: a kiváló minőségű utastérben a műszercsoport helyét elfoglaló központi rendszer ragadja meg elsőnek a tekintetet. Hátul különálló két ülést találunk, illetve a csomagtérfedél alatt átlagos méretű térrel találkozunk.
A tanulmányban egy végletekig erősített kétliteres turbómotor szavatolja a dinamikát. A négyhengeres benzines 400 lóerőt és 450 Nm nyomatékot tud felmutatni, amelyet hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó továbbít az összkerékhajtás felé. A közös munka 3,9 másodperces 0–100-as sprintet és 250 km/h-ban elektronikusan limitált végsebességet eredményez. A gyári vegyes fogyasztás ehhez képest visszafogott marad: mindössze 7,0 l/100 km.
A TT Sportback sorozatgyártásáról egyelőre hivatalos nyilatkozatot nem adott ki az Audi, de erre nagy a valószínűség, hacsak túlzottan sok negatív visszajelzést nem kap a márka a párizsi autószalon forgatagában. A végső csúcsverzió hajtáslánca viszont még izgalmasabb lesz: az előző TT RS-ben is ténykedő öthengeres turbómotor továbbfejlesztett változata kerül bele.