Céges autó: ez az a jelző, ami a jelenlegi helyzetben legjobban leírja számunkra a középkategóriás négykerekűek legjellemzőbb tulajdonságát, hiszen napjainkban az eladott példányok több mint 90 százaléka céges flottákhoz kerül ebből a szegmensből hazánkban – de külföldön is hasonló a helyzet. Ebbe a szituációba csöppent bele a vadonatúj Mazda6 nemrég, és a sokak szerint már-már unalmasan letisztult, feltűnést kerülő ellenlábasokkal szemben valami újat mutatott, ami tetszett az embereknek.
A Kodo formanyelv alapján készült középkategóriással a japánok szerették volna kissé felkavarni az állóvizet, ami bizony meglepően jól sikerült nekik. Az agresszív első fényszórók és az ötszög formájú hűtőrács króm keretének összjátéka rendkívül látványos összképet ad, amihez a hosszúra nyújtott tetőív és a masszív, szintén krómmal és formás lámpatestekkel díszített fenék is hozzájárul. És akkor az olyan finom, de szemet gyönyörködtető részletekről még nem is beszéltünk, mint az izmosra húzott első kerékjárati ív, vagy a kétoldali kipufogókivezetés. Mindezek mellett a középkategória egyik legnagyobb külső méretekkel rendelkező szedánját kapjuk, ami a maga 4865 milliméteres hosszával – ezzel maga mögé utasítva még a kombi variánst is – valóban impozáns jelenség. Éppen emiatt a 19 colos felnik sem tűnnek túlzásnak rajta, ráadásul az érzelemdús formákat még a szürke fényezés sem csorbítja.
Ha már eleget gyönyörködtünk a formás külsőben – ezen a ponton elnézést kérnék azoktól, akinek valamilyen oknál fogva mégsem tetszik a Mazda6 –, ideje az utastérben is körülnézni. Az ajtókat kitárva az első, amin megakad a szemünk, a fehér bőrkárpit, amiből nemcsak az amúgy kényelmes és kiváló üléspozíciót nyújtó ülésekre, hanem az ajtóbetétekre is jutott, nagy örömünkre. Habár könnyen koszolódik a gyönyörű huzat, közel 9000 kilométert futott tesztautónkban igencsak strapabírónak tűnt, így szinte biztos vagyok benne, hogy egy kis odafigyeléssel sokáig megőrizhető a szépsége.
Noha a japánok régebbi, szintén érintőképernyős megoldásának a grafikája már kissé elavult volt, azt azért érdemes megjegyezni, hogy a sebességével és a használhatóságával egyáltalán nem voltak problémák – leszámítva a navigáció térképének lassú betöltését –, a klímakonzol felépítése sem hagyott kívánnivalót maga után, és még az anyagok minőségére sem lehetett rossz szavunk, habár utóbbi fejlesztése a még magasabb szint eléréséhez elengedhetetlen volt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!