„Elsőre a külső elemeken talán fel sem tűnik, de felfrissült a Kecskeméten is gyártott Mercedes–Benz B osztály. A kompakt egyterű az erősödő konkurenciával veszi fel a versenyt számos kisebb újdonsággal, valamint egy elektromos hajtáslánccal” – írtuk szeptemberben a frissített csillagos egyterű bemutatójában, s mondhatjuk most, alapos tesztprocedúránk elvégzése után is.
Az aktualizálás nem maradhatott el, a kategóriába közvetlen ellenlábasként érkező BMW 2-es Active Tourer, valamint a kedvezőbb alternatívaként tulajdonságokban majdnem idáig felmerészkedő Volkswagen Golf Sportsvan igyekezett beárnyékolni a típus csillagát. Az osztályában eddig egyedülálló modell most ismét előre lépett, vonzóbb tekintettel magára hívva a figyelmet. Ezt az új LED-es fényszórókkal oldja meg. A 350 ezer forintos felár ellenében kínált nagy teljesítményű egységek nemcsak a vizuális külcsínt fokozzák, hanem erőteljes fényükkel a biztonságot is, igaz, ennyiért már egyenletesebb fényterítést vártunk volna.
A kényelmes, szellősen tágas és praktikus belső térben szintén szemünk kap újdonságot: a remek felbontású, szép megjelenítésű 8 colos központi kijelző már 60 ezer forint ellenében díszítheti a műszerfalat, de alapból is közel hasonló tudású 7 colos egység jár. A hármas tagolású, felhasználóbaráttá egyszerűsített menü könnyen vezérelhető a kissé hátul található forgókapcsolóval, és viszonylag kedvezően, 200 ezer forintos beruházást követően már a Garmin egész ügyesen működő navigációs rendszerét is dirigálhatjuk vele.
A szokásosnál gombócabb felépítésnek és a megszokottnál rövidebb túlnyúlásoknak megvannak a maguk előnyei. Például a mindössze 4,36 méteres teljes hossz ellenére tisztességes, 270 centis tengelytávval büszkélkedhet a B sorozat, aminek köszönhetően mindkét sorban kiváló a helykínálat, ráadásul még a csomagoknak is bőven elegendő, alaphelyzetben is közel fél köbméteres, s bővítve 1545 literes puttony jár.
Ezen a téren bizony vetélytársai elé lép a csillagos egyterű, ráadásul az összeszerelésben korábban tapasztalt apróbb hiányosságok immár elmaradtak, robusztus összeszerelési minőséget sugallva. A praktikumról a szériában járó, osztottan dönthető hátsó üléstámlákon kívül felárért többek között kétszintes csomagtérpadló, csomagtérháló, vagy vízszintes állapotba hajtható jobb első üléstámla is gondoskodhat, a kompakt méreteknek köszönhető jó manőverezési képességek, valamint a korrekt átláthatóság pedig csak hab a tortán.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!