Kecskeméti betekintő: frissített Mercedes B200 teszt

Kisebb változásokkal és nagyobb konkurenciával kezdi meg az új évet az itthon is készülő Mercedes B osztály.

Szabó Péter
2015. 01. 20. 6:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Elsőre a külső elemeken talán fel sem tűnik, de felfrissült a Kecskeméten is gyártott Mercedes–Benz B osztály. A kompakt egyterű az erősödő konkurenciával veszi fel a versenyt számos kisebb újdonsággal, valamint egy elektromos hajtáslánccal” – írtuk szeptemberben a frissített csillagos egyterű bemutatójában, s mondhatjuk most, alapos tesztprocedúránk elvégzése után is.

Az aktualizálás nem maradhatott el, a kategóriába közvetlen ellenlábasként érkező BMW 2-es Active Tourer, valamint a kedvezőbb alternatívaként tulajdonságokban majdnem idáig felmerészkedő Volkswagen Golf Sportsvan igyekezett beárnyékolni a típus csillagát. Az osztályában eddig egyedülálló modell most ismét előre lépett, vonzóbb tekintettel magára hívva a figyelmet. Ezt az új LED-es fényszórókkal oldja meg. A 350 ezer forintos felár ellenében kínált nagy teljesítményű egységek nemcsak a vizuális külcsínt fokozzák, hanem erőteljes fényükkel a biztonságot is, igaz, ennyiért már egyenletesebb fényterítést vártunk volna.

A kényelmes, szellősen tágas és praktikus belső térben szintén szemünk kap újdonságot: a remek felbontású, szép megjelenítésű 8 colos központi kijelző már 60 ezer forint ellenében díszítheti a műszerfalat, de alapból is közel hasonló tudású 7 colos egység jár. A hármas tagolású, felhasználóbaráttá egyszerűsített menü könnyen vezérelhető a kissé hátul található forgókapcsolóval, és viszonylag kedvezően, 200 ezer forintos beruházást követően már a Garmin egész ügyesen működő navigációs rendszerét is dirigálhatjuk vele.

A szokásosnál gombócabb felépítésnek és a megszokottnál rövidebb túlnyúlásoknak megvannak a maguk előnyei. Például a mindössze 4,36 méteres teljes hossz ellenére tisztességes, 270 centis tengelytávval büszkélkedhet a B sorozat, aminek köszönhetően mindkét sorban kiváló a helykínálat, ráadásul még a csomagoknak is bőven elegendő, alaphelyzetben is közel fél köbméteres, s bővítve 1545 literes puttony jár.

Ezen a téren bizony vetélytársai elé lép a csillagos egyterű, ráadásul az összeszerelésben korábban tapasztalt apróbb hiányosságok immár elmaradtak, robusztus összeszerelési minőséget sugallva. A praktikumról a szériában járó, osztottan dönthető hátsó üléstámlákon kívül felárért többek között kétszintes csomagtérpadló, csomagtérháló, vagy vízszintes állapotba hajtható jobb első üléstámla is gondoskodhat, a kompakt méreteknek köszönhető jó manőverezési képességek, valamint a korrekt átláthatóság pedig csak hab a tortán.

A beltérben akár ötödmagunkkal is elférünk, ám ahogy lenni szokott, itt is négy fővel kényelmes csak igazán az utazás. Elöl a komfort hibátlan, míg hátul továbbra is három dologra panaszkodhatunk: a túlzottan meredek háttámlákra, a vaskos első ülések miatti korlátozott kilátásra, valamint a hiányzó kartámaszra, ami csak felárért rendelhető. Ildomos megállni néhány szóra az eltalált formavilág mellett is: a belső kiképzés mindenki szerint tetszetős; szép a középkonzol, gyönyörűek a légbeömlők, a feláras fabetétek, és nagyon jó tapintású és fogású a kormány, miközben eltalált a műszerfal, és immár különösen igényes a középső, szériában járó kijelző is.

Tesztünkön az időközben meglehetősen gazdagra bővült hajtáslánckínálat egyik optimális tagja járt. Az 1,6 literes benzines turbómotorral érkező B200 az arany középutat járja: kimondottan csendes, kulturált működés mellett dinamikus menettulajdonságokat kínál, kedvező fogyasztás mellett. Az erőforrás, ha hajtjuk, meglepően izgalmas, érces hangon duruzsol, finoman közlekedve rendkívül csendes, és minden körülmények között kulturált – még az ügyes start/stop rendszer működésbe lépésekor is.

Hiába jár hozzá ugyanis az egyébként 100 ezer forintos tempomat, a hétfokozatú dupla kuplungos váltó 728 ezer forintos felára meglehetősen borsos, különösen, hogy nem fajtája legjobb példányát tisztelhetjük benne. Az egység vezérlésén érezhetően dolgoztak a tervezők, így az már határozottabban, gyorsabban dolgozik, de így is jóval lassabb, mint a Volkswagen konszern hasonló egységei, miközben működése hasonlóan kényelmes. Önmagában vizsgálva nem rossz vagy kellemetlen az egység munkája, de még az elérhetőbb árú szegmensekben is találunk jobb egységet nála.

A hatékonyság fokozása érdekében örültünk volna a vitorlázó funkciónak, ám ez elmaradt. Szerencsére így sem szökik az egekbe a fogyasztás, a négyhengeres meglehetősen takarékosan bánik a benzinnel. Városban odafigyelve 7,5 literes fogyasztással közlekedhetünk, országúton a szabályokat betartva 5,2 literes adatokat olvashatunk le a pontos fedélzeti számítógépről. A normakörön mért, 6 liter alatt maradó érték abszolút jónak mondható a 0–100-as sprintet 8,2 szekundum alatt letudó közepes egyterűtől, ráadásként pedig tökéletesen felesleges színben tünteti fel a BMW háromhengeres törekvéseit. A B osztály nyugodt, kulturált hangulatát tökéletesen kiszolgálja a biztonság és az arany középút jegyében hangolt alap futómű, valamint a kissé indirekt kormányzás.

Az extralista számos tételével találkoztunk már, de ez csak a kezdet. Mivel prémium modellről van szó, számos tétellel bővíthetjük a biztonsági tételektől eltekintve nem éppen gazdag alapfelszereltséget. Ha a csillagos márka legjobb tudását szeretnénk kihasználni, a B200 mintegy 7,75 millió forintos árát akár a duplájára is hizlalhatjuk. Ilyen szélsőségekbe nem feltétlenül kell belemenni: a tesztautó 10,3, valamint normaárunk 9,65 milliós mivolta jól mutatja, hogy egész ízlésesen felszerelt B osztályt kapunk a tízmilliós határ környékén.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.