A kisebb frissítésekkel lassan már 10 éve piacon lévő sportautót ezúttal bizony komoly kezelésnek vetették alá a gyáriak, melynek célja a versenyautók hangulatának – és természetesen képességeinek – megidézése volt. Mindehhez nem kellett messzire mennie az angoloknak, hiszen a GT3-as kategóriában induló pályagépük és az amúgy is elég potens Vantage S tökéletes kiindulópontok voltak az átalakításhoz. A Porsche GT3 ellen harcba induló limitált szériás Aston Martin 6,0 literes V12-es erőforrásából ezúttal 600 lóerőt csikartak ki a mérnökök, ami mellé 625 Nm-es csúcsnyomaték társul. Mindezt egy hétsebességes automata váltó juttatja el a hátsó kerekekhez, ezzel képessé téve az autót a 3,7 másodperces 0–100-as sprintre és a 297 km/h-s végsebességre.
A lemezek alatt több változtatást is eszközöltek a mérnökök, így változó geometriájú, magnézium szívócsövet és kardáncsövet, valamint teljes egészében titánból készült kipufogókat is beépítettek. Súlycsökkentés szempontjából persze nem elégedtek meg az angolok a motor alkatrészeinek lecserélésével: karbonból készült első légterelőket és motorháztetőt, lítium-ion versenyakkumulátort és szénszálas ajtóbetéteket is kapott a Vantage GT3, de opcionálisan akár karbontetőt, valamint polikarbonát hátsó ablakot is kérhetnek a vevők. Ezekkel összesen 100 kilogrammtól tudott megszabadulni az autó a Vantage S-hez képest, így 1565 kilogrammot nyom.
Ez ugyan továbbra sem kevés, de érdemes megjegyezni, hogy belül viszonylag kevés lemondásra van szükség, hiszen a kényelmesnek tűnő karbon sportüléseken, sportkormányon és a rengeteg karbonbetéten kívül az utastérben valódi luxusautó maradt a kis Aston Martin – még a középkonzolt is megújították.
A jobb köridők érdekében természetesen nem csak a motort piszkálták meg a mérnökök. A GT3 nyomtávjait mind elöl, mind pedig hátul kiszélesítették, és a futóművet is újrahangolták. A keményebb fékek sem maradhattak el: a gyáriaknak a Brembo karbon-kerámia szerkezeteire esett a választásuk, melyek a központi csavaros, 19 colos magnézium keréktárcsák mögött bújnak meg.
A gumiabroncsokat a Michelin biztosította az autóhoz, méghozzá kiváló Pilot Super Sportok személyében, melyek elöl 265/35-ös, hátul pedig 325/30-as méretben kerültek fel a járgányra. Az utastérben fogadó luxus ellenére kívülről vérbeli versenygépnek tűnik a kis Aston, mely látványos és hasznos aerodinamikai elemekkel és többszínű fényezéssel mutatkozik majd be Genfben a nagyközönségnek. Nem lepődnénk meg, ha a svájci seregszemlén rögtön el is kelne a tervezett 100 példány, melyek minden bizonnyal igencsak borsos árcédulával rendelkeznek majd.