Felhergelve: íme, az Aston Martin Vantage GT3

Az Aston Martin háza táján már régóta konganak a megújulás harangjai.

Kenéz Tibor
2015. 02. 21. 14:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kisebb frissítésekkel lassan már 10 éve piacon lévő sportautót ezúttal bizony komoly kezelésnek vetették alá a gyáriak, melynek célja a versenyautók hangulatának – és természetesen képességeinek – megidézése volt. Mindehhez nem kellett messzire mennie az angoloknak, hiszen a GT3-as kategóriában induló pályagépük és az amúgy is elég potens Vantage S tökéletes kiindulópontok voltak az átalakításhoz. A Porsche GT3 ellen harcba induló limitált szériás Aston Martin 6,0 literes V12-es erőforrásából ezúttal 600 lóerőt csikartak ki a mérnökök, ami mellé 625 Nm-es csúcsnyomaték társul. Mindezt egy hétsebességes automata váltó juttatja el a hátsó kerekekhez, ezzel képessé téve az autót a 3,7 másodperces 0–100-as sprintre és a 297 km/h-s végsebességre.

A lemezek alatt több változtatást is eszközöltek a mérnökök, így változó geometriájú, magnézium szívócsövet és kardáncsövet, valamint teljes egészében titánból készült kipufogókat is beépítettek. Súlycsökkentés szempontjából persze nem elégedtek meg az angolok a motor alkatrészeinek lecserélésével: karbonból készült első légterelőket és motorháztetőt, lítium-ion versenyakkumulátort és szénszálas ajtóbetéteket is kapott a Vantage GT3, de opcionálisan akár karbontetőt, valamint polikarbonát hátsó ablakot is kérhetnek a vevők. Ezekkel összesen 100 kilogrammtól tudott megszabadulni az autó a Vantage S-hez képest, így 1565 kilogrammot nyom.

Ez ugyan továbbra sem kevés, de érdemes megjegyezni, hogy belül viszonylag kevés lemondásra van szükség, hiszen a kényelmesnek tűnő karbon sportüléseken, sportkormányon és a rengeteg karbonbetéten kívül az utastérben valódi luxusautó maradt a kis Aston Martin – még a középkonzolt is megújították.

A jobb köridők érdekében természetesen nem csak a motort piszkálták meg a mérnökök. A GT3 nyomtávjait mind elöl, mind pedig hátul kiszélesítették, és a futóművet is újrahangolták. A keményebb fékek sem maradhattak el: a gyáriaknak a Brembo karbon-kerámia szerkezeteire esett a választásuk, melyek a központi csavaros, 19 colos magnézium keréktárcsák mögött bújnak meg.

A gumiabroncsokat a Michelin biztosította az autóhoz, méghozzá kiváló Pilot Super Sportok személyében, melyek elöl 265/35-ös, hátul pedig 325/30-as méretben kerültek fel a járgányra. Az utastérben fogadó luxus ellenére kívülről vérbeli versenygépnek tűnik a kis Aston, mely látványos és hasznos aerodinamikai elemekkel és többszínű fényezéssel mutatkozik majd be Genfben a nagyközönségnek. Nem lepődnénk meg, ha a svájci seregszemlén rögtön el is kelne a tervezett 100 példány, melyek minden bizonnyal igencsak borsos árcédulával rendelkeznek majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.