Beárazták hazánkban a Mazda jópofa kisautóját, a 2-t

Több mint fél év telt már el azóta, hogy oldalunkon bemutattuk a vadonatúj Mazda 2-t.

Kenéz Tibor
2015. 03. 17. 6:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legkisebb Mazda listaáron legkevesebb 3 779 900 forintért kelleti magát, ezért az árért a G75 kódnevet viselő erőforrás jár, mely az 1,5 literes Skyactiv benzinmotor 75 lóerős verzióját takarja. A leggyengébb Emotion felszereltségi szint tartalmazza a manuális klímát, az usb- és aux-csatlakozókat, a fedélzeti számítógépet, a multikormányt és az elektromos ablakemelőt is, viszont csak egyben dönthető hátsó üléstámlákat és két hangszórós rádiót kapunk, melyhez cd-lejátszó sem jár.

A Mazdától már megszokott módon ezúttal is a nehézkes csomagos rendszerrel kell megbirkóznunk, melyben a következő szint a Challenge, amelynek felára 200 ezer forint. Ezért már 60:40 arányban dönthető hátsó üléseket, bőrkormányt és váltókart, bluetooth-os telefon-kihangosító rendszert és tempomatot is adnak. További 300 ezer forint fejében pedig már az eggyel erősebb, 90 lóerős motorvariáns is elérhető, amely egyébként a paletta talán legjobb választása a 9,4 másodperces 0–100-as sprintidejével és 4,5 literesre ígért vegyes étvágyával. Ne feledjük, ekkor már 4,28 milliónál járunk.

Az Attraction szint esetében – a gyengébbik motorral – éppen ugyanennyit kell otthagynunk a kereskedésben, de ekkor már héthüvelykes, navigációs rendszerrel rendelkező központi érintőképernyőnk, cd-lejátszónk, hat hangszórónk, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerünk, ködfényszórónk és sötétített ablakaink is vannak. A 90 lóerős verzió felára ebben az esetben is 300 ezer forint, ha pedig a gyorsuláson és a fogyasztáson még a gyáriak szerint is rengeteget rontó automata váltót is szeretnénk, akkor közel 480 ezer forintot kell hozzátennünk az összeghez – ezzel túllépve az ötmilliós határt. Ehhez a szinthez már az új, 105 lóerős 1,5 literes turbódízel is elérhető 5,12 millió forintért; a drága gázolajos 3,4 literes vegyes fogyasztást ígér.

A kisautó vonalait előrejelző tanulmány után Hazumi névre keresztelt felszereltségi szint a következő lépcső, melyhez fűthető első ülések, piros kárpit, szürke ajtóbetétek, tolatóradar, eső- és fényérzékelő is jár. Ehhez a csomaghoz kizárólag a G90 jelzésű erőforrás választható, amivel igazán jó páros születik, igaz a 4,85 milliós árcédula sokaknak szúrhatja a szemét.

A következő, Revolution szinthez is csak a 90 lóerős 1,5 literes motor érhető el, és a 110 ezer forintos felárért kizárólag a ledes fényszórók jelentenek pluszt.

A csúcsot – ahogyan a márka többi modelljének esetében is – a Revolution Top szint jelenti. Ebben az esetben az erőforrás tekintetében nincs alternatívánk, hiszen csak a kizárólag ehhez a szinthez elérhető 115 lóerős benzines találjuk a motortérben. Ezzel a szerkezettel már 8,7 másodperc alatt 100 km/h sebességen találhatjuk magunkat, a vegyes fogyasztás a gyáriak szerint nem több mint 4,9 liter. Az extrák terén itt már automata légkondival, holttérfigyelővel, városi fékasszisztenssel, vetített kijelzővel, elektromosan behajtható külső tükrökkel, fehér bőrüléssel, a kiválóan működő i-Eloop rendszerrel és 16 hüvelykes felnikkel is találkozhatunk, noha mindezért már nem kevesebb mint 5,78 milliót kérnek a japánok, s ebben – akárcsak az eddig felsorolt árak esetében – még nincs benne a 110 ezer forintos metálfényezés.

Abban szinte biztosak vagyunk, hogy az autó nagyobb testvéreihez hasonlóan nem fog csalódást okozni a képességeivel. A csomagos rendszer azonban továbbra is borsot törhet az orrunk alá, hiszen a legtöbb konkurens esetében sokkal szabadabban válogathatunk a hajtásláncok és az extrák között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.