Azonfelül, hogy egyszerűsíti majd az új modellek gyártását és még a költségekből is farag, az új fejlesztésű alap a fogyasztók számára is kézzel fogható előnyt hoz. Az első és hátsó kerékhajtású járművekhez is használható platform ugyanis jóval könnyebb lesz, miközben hatékonyabb hajtásláncoknak ad helyet. A TNGA a gyártó közleménye szerint alacsonyabb súlyponttal ruházza fel az autókat, mint a konkurensek egységei, amelyből 2020-ra a Toyota modellkínálatának ötven százaléka profitál majd. Ez komoly lépés lesz a gyártó számára, amely jelenleg száz különböző platformmal dolgozik.
Az újdonság emellett modelltől függően 30-65 százalékkal merevebb lesz, mint a jelenlegi típusoké, amely a rugózás és a vezethetőség előnyére is válhat, a passzív biztonságról nem is beszélve. A fokozott hőhatékonyság önmagában hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez, de az új erőforráscsalád a TNGA-ban igazán elemében lesz: a Toyota 15 százalékkal nagyobb erőt és automataváltóval akár 25 százalékkal kisebb étvágyat ígér. A hibrid hajtásláncok „ötödik generációja” a TNGA-ba ültetve 15 százalékkal hatékonyabb, vagyis a gyári fogyasztásból akár 5-8 decilitert is le tudnak majd faragni a váltással.
Végre megérkeztek tehát a jó hírek a Toyotától, melyet az utóbbi években okkal illethettek olyan kritikák, mint hogy a fejlesztések leszorításával csak pénzt keres és Dagobert bácsiként ül rajta. Az új platform cáfolja, hogy nem ez történt: a háttérben folyó komoly fejlesztések – ha hihetünk a közleménynek – olyan előrelépést hoznak, amellyel méltán fokozza majd termelését a világ legnagyobb autógyártója. Ráadásul a japánok szándéknyilatkozatot tettek, hogy a 40 százalékkal csökkenő gyártási költségek teljes egészét fejlesztésekre fordítják, hogy „még jobb autókat készítsenek”.
A TNGA egyébként több is, mint egyszerű platform. Inkább közös nevezőnek mondható, hiszen nemcsak az alapok, a futóművek és a hajtásláncok lesznek közösek, de az öt különböző felépítési magasságot lehetővé tevő újdonság belső alkatrészei is. Így például a hűtés és a klímaberendezés, a kormányzás, belül az érintőképernyő, a sebességváltó és a pedálok is egyeznek majd. Ez jó hatással van a költségekre is, és a fogyasztó sem panaszkodhat: egyetlen tökélyre fejlesztett megoldás szerintünk is bőven elég, legyen bármilyen autóban.
Az első TNGA-alapú autó első kerékhajtású, közepes méretű típus lesz, és már idén bemutatkozik. A részletekről nem árultak még el semmit a Toyota illetékesei, de a szemre vehető példány kompakt méretű volt – lehet, hogy a következő Prius lesz az első fecske?