Új platformmal kíván nagyot ugrani a Toyota

A Toyota új fejlesztésű moduláris platformja a jövőben modellek széles választékának szolgál majd alapjául.

Szabó Péter
2015. 03. 30. 5:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azonfelül, hogy egyszerűsíti majd az új modellek gyártását és még a költségekből is farag, az új fejlesztésű alap a fogyasztók számára is kézzel fogható előnyt hoz. Az első és hátsó kerékhajtású járművekhez is használható platform ugyanis jóval könnyebb lesz, miközben hatékonyabb hajtásláncoknak ad helyet. A TNGA a gyártó közleménye szerint alacsonyabb súlyponttal ruházza fel az autókat, mint a konkurensek egységei, amelyből 2020-ra a Toyota modellkínálatának ötven százaléka profitál majd. Ez komoly lépés lesz a gyártó számára, amely jelenleg száz különböző platformmal dolgozik.

Az újdonság emellett modelltől függően 30-65 százalékkal merevebb lesz, mint a jelenlegi típusoké, amely a rugózás és a vezethetőség előnyére is válhat, a passzív biztonságról nem is beszélve. A fokozott hőhatékonyság önmagában hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez, de az új erőforráscsalád a TNGA-ban igazán elemében lesz: a Toyota 15 százalékkal nagyobb erőt és automataváltóval akár 25 százalékkal kisebb étvágyat ígér. A hibrid hajtásláncok „ötödik generációja” a TNGA-ba ültetve 15 százalékkal hatékonyabb, vagyis a gyári fogyasztásból akár 5-8 decilitert is le tudnak majd faragni a váltással.

 

Végre megérkeztek tehát a jó hírek a Toyotától, melyet az utóbbi években okkal illethettek olyan kritikák, mint hogy a fejlesztések leszorításával csak pénzt keres és Dagobert bácsiként ül rajta. Az új platform cáfolja, hogy nem ez történt: a háttérben folyó komoly fejlesztések – ha hihetünk a közleménynek – olyan előrelépést hoznak, amellyel méltán fokozza majd termelését a világ legnagyobb autógyártója. Ráadásul a japánok szándéknyilatkozatot tettek, hogy a 40 százalékkal csökkenő gyártási költségek teljes egészét fejlesztésekre fordítják, hogy „még jobb autókat készítsenek”.

A TNGA egyébként több is, mint egyszerű platform. Inkább közös nevezőnek mondható, hiszen nemcsak az alapok, a futóművek és a hajtásláncok lesznek közösek, de az öt különböző felépítési magasságot lehetővé tevő újdonság belső alkatrészei is. Így például a hűtés és a klímaberendezés, a kormányzás, belül az érintőképernyő, a sebességváltó és a pedálok is egyeznek majd. Ez jó hatással van a költségekre is, és a fogyasztó sem panaszkodhat: egyetlen tökélyre fejlesztett megoldás szerintünk is bőven elég, legyen bármilyen autóban.

Az első TNGA-alapú autó első kerékhajtású, közepes méretű típus lesz, és már idén bemutatkozik. A részletekről nem árultak még el semmit a Toyota illetékesei, de a szemre vehető példány kompakt méretű volt – lehet, hogy a következő Prius lesz az első fecske?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.