A szériagyártású változatra még várnunk kell, de a koncepciót minden bizonnyal nem véletlenül állították talpra a franciák időt és pénzt nem kímélve, így vélhetően – persze jó néhány változtatással – sorozatgyártásba kerülhet az autó, amit a C4 Cactus nagy testvéreként köszönthetünk majd. Az Aircross a közepes méretű crossoverek szegmensébe lépne be, amely állítást elsősorban az autó 4,58 méteres hossza támasztja alá. A koncepció különben nagyon széles (teljes szélessége 2,1 méter) és 180 centis magasságával kimondottan magasra nőtt, s vélhetően a szériamodell majd zsugorodik utóbbi két tekintetben. Ugyanígy a kész változaton a gyáriak a tanulmány 22 colos kerekeit biztosan kisebbekre cserélik le.
Az autón megtalálhatjuk a márka mai stílusjegyeit, s számos részlet a C4 Cactust idézi, de a testes crossover arányai már-már valódi terepjárósak, így profilból például nem áll messze akár egy Land Rover Discovery Sporttól sem. A C4 Cactus Airbump rugalmas oldalsó „lökéshárítóit” továbbgondolták a mérnökök, s a tanulmányon alumíniumbetéteket találunk, amelyeket műanyag borít, de mivel ezek elég drága elemek, a valós autón bizonyára más megoldást találunk majd – az egymással szembenyíló ajtók viszont akár meg is maradhatnak. Mindent összevetve a formaterv egyrészt jól sikerült, másrészt pedig jövőbe mutató, illetve különleges, vagyis tökéletesen közvetíti a márka avantgárd irányvonalát.
A koncepcióautó lemezei alá egy konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot építettek a mérnökök. Az elsődleges hajtást az 1,6 literes, 220 lóerős (275 Nm) THP turbós benzinmotor biztosítja, hátul pedig egy 96 lóerős, 200 Nm csúcsnyomatékú villanymotort találunk. Az összkerékhajtású terepes teljesen elektromos hatótávja a gyáriak szerint 50 kilométer.
A rendszerteljesítmény mintegy 315 lóerő, aminek köszönhetően sportos menetteljesítményekre képes az Aircross tanulmány: a 0–100 km/h-s sprintet állítólag mindössze 4,5 másodperc alatt abszolválja, a gyárilag megadott vegyes fogyasztás pedig – persze a konnektoros hibridek ciklusával mérve – 1,7 l/100 km, amihez mindössze 39 g/km-es széndioxid-kibocsátás tartozik.
Nemcsak az autó külseje és hajtáslánca, de belső kiképzése is nagyon különleges: a tervezőknek szabad kezet adott a gyártó, a belsőépítészek pedig egészen hangulatos, amolyan „kalandoros” utasteret hoztak létre számos érdekes megoldással. Domináns szerepet kapott belül a két 12 colos kijelző, amelyekről minden fontos beállítást vezérelhetünk.
A szériagyártásról egyelőre semmi információt nem adott ki a Citroën, azonban hiába jövőbemutató az Aircross tanulmány, jobban belegondolva néhány változtatással abszolút szériaérett lehet, hiszen semmi hihetetlen megoldást nem találunk esetében. Elképzelhető, hogy 2-3 éven belül már piacra is kerül a franciák közepes méretű crossovere, ami ha hasonlóan avantgárd lesz, sikere biztosra vehető.