A Citroën Kínában leplezte le a jövő crossoverét

A Citroën érdekes módon Kínában fogja először megmutatni az Aircross koncepciót.

Vajda János
2015. 04. 08. 12:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szériagyártású változatra még várnunk kell, de a koncepciót minden bizonnyal nem véletlenül állították talpra a franciák időt és pénzt nem kímélve, így vélhetően – persze jó néhány változtatással – sorozatgyártásba kerülhet az autó, amit a C4 Cactus nagy testvéreként köszönthetünk majd. Az Aircross a közepes méretű crossoverek szegmensébe lépne be, amely állítást elsősorban az autó 4,58 méteres hossza támasztja alá. A koncepció különben nagyon széles (teljes szélessége 2,1 méter) és 180 centis magasságával kimondottan magasra nőtt, s vélhetően a szériamodell majd zsugorodik utóbbi két tekintetben. Ugyanígy a kész változaton a gyáriak a tanulmány 22 colos kerekeit biztosan kisebbekre cserélik le.

Az autón megtalálhatjuk a márka mai stílusjegyeit, s számos részlet a C4 Cactust idézi, de a testes crossover arányai már-már valódi terepjárósak, így profilból például nem áll messze akár egy Land Rover Discovery Sporttól sem. A C4 Cactus Airbump rugalmas oldalsó „lökéshárítóit” továbbgondolták a mérnökök, s a tanulmányon alumíniumbetéteket találunk, amelyeket műanyag borít, de mivel ezek elég drága elemek, a valós autón bizonyára más megoldást találunk majd – az egymással szembenyíló ajtók viszont akár meg is maradhatnak. Mindent összevetve a formaterv egyrészt jól sikerült, másrészt pedig jövőbe mutató, illetve különleges, vagyis tökéletesen közvetíti a márka avantgárd irányvonalát.

A koncepcióautó lemezei alá egy konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot építettek a mérnökök. Az elsődleges hajtást az 1,6 literes, 220 lóerős (275 Nm) THP turbós benzinmotor biztosítja, hátul pedig egy 96 lóerős, 200 Nm csúcsnyomatékú villanymotort találunk. Az összkerékhajtású terepes teljesen elektromos hatótávja a gyáriak szerint 50 kilométer.

A rendszerteljesítmény mintegy 315 lóerő, aminek köszönhetően sportos menetteljesítményekre képes az Aircross tanulmány: a 0–100 km/h-s sprintet állítólag mindössze 4,5 másodperc alatt abszolválja, a gyárilag megadott vegyes fogyasztás pedig – persze a konnektoros hibridek ciklusával mérve – 1,7 l/100 km, amihez mindössze 39 g/km-es széndioxid-kibocsátás tartozik.

Nemcsak az autó külseje és hajtáslánca, de belső kiképzése is nagyon különleges: a tervezőknek szabad kezet adott a gyártó, a belsőépítészek pedig egészen hangulatos, amolyan „kalandoros” utasteret hoztak létre számos érdekes megoldással. Domináns szerepet kapott belül a két 12 colos kijelző, amelyekről minden fontos beállítást vezérelhetünk.

A szériagyártásról egyelőre semmi információt nem adott ki a Citroën, azonban hiába jövőbemutató az Aircross tanulmány, jobban belegondolva néhány változtatással abszolút szériaérett lehet, hiszen semmi hihetetlen megoldást nem találunk esetében. Elképzelhető, hogy 2-3 éven belül már piacra is kerül a franciák közepes méretű crossovere, ami ha hasonlóan avantgárd lesz, sikere biztosra vehető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.