Bár mindenki arra számított, hogy a Boxsterek királya egy az egyben a Cayman GT4 technikáját örökli meg, ez végül csak részben lett így, de szomorkodásra nincs okunk: garantáltan óriási élmény lesz az autó vezetése. A Boxster Spyder a New York-i autószalonon debütál a nagyközönség előtt, s minden szempontból érdekes: az előző generációs Boxster Spyderhez hasonlóan nem az egyszerűbb Boxster modellek szuperül szigetelő, teljesen elektromos tetejét kapta meg, hanem egy egyedi sátortetőt terveztek hozzá a mérnökök, ami ezúttal szerencsére legalább részben elektromos.
A nyitás/zárás továbbra is manuálisan működik, de mostantól legalább a reteszelés és a hátsó tetőtartó oldása elektromos, így kevésbé macerás a vetkőztetés/öltöztetés folyamata – ráadásul míg az elődnél zárt tetővel a gyártó nem engedélyezett 160 km/h-nál magasabb sebességet, az új tető a végsebességig „fent marad”. Márpedig az nem éppen alacsony: mivel az ülések mögött a Cayman GT4-hez hasonlóan a 911 Carrera S 3,8 literes hathengeres szívó boxermotorja duruzsol, ezért a csúcssebesség 290 km/h, ami azt jelenti, hogy az új Spyder minden idők leggyorsabb Boxstere. A 3,8 literes motor különben 10 lóerővel gyengébb a GT4 szívénél, vagyis 375 lóerőt teljesít, csúcsnyomatéka pedig ugyanúgy 420 Nm.
Az erőt, csakúgy mint a GT4 esetében, kizárólag egy hatfokozatú kézi váltó továbbíthatja a hátsó kerekekhez, így a vezetési élmény garantált. A 0–100 km/h-s sprintidő 4,5 másodpercet vesz igénybe (GT4: 4,4 s), álló helyzetből 200 km/h-ra 14,8 szekundum alatt gyorsul a típus (Cayman: 14,5 s), az ötödik fokozatban mért 80–120 km/h közötti rugalmassági adat pedig 5,5 s, vagyis ugyanannyi, mint a GT4-nél. Ja, ha ez esetleg érdekel bárkit is: a gyári vegyes fogyasztás 9,9 l/100 km, vagyis 4 decivel kevesebb, mint a féltestvéré.
Hiába a hasonló menetteljesítmények és a gyakorlatilag megegyező hajtáslánc, akad egy óriási különbség a GT4 és a Spyder között, és ez nem a tető kialakítása: a Caymant a Porsche motorsport részlege fejlesztette, a Boxsterrel ellentétben, azonban a Porsche közleménye szerint a fejlesztés során rengeteget konzultáltak a tervezők a GT részleg mérnökeivel.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!