Bemutatkozott New Yorkban a vadonatúj Kia Optima

A New York-i autószalonra a Kia több meglepetéssel is érkezett.

Vajda János
2015. 04. 05. 18:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nos, az Optima legfrissebb generációjáról New Yorkban a hét folyamán le is hullt a lepel, s bár az amerikai modellek általában nem egyeznek az európai változatokkal, a Hyundai-Kia konszern egész kis változtatásokkal hozza át típusait az öreg kontinensre. Általában a legnagyobb különbségek a hajtásláncok tekintetében adódnak, s ez vélhetően most is így marad: Amerikában egy 2,4 literes szívó benzinmotorral (185 lóerővel), egy 1,6 literes turbóval (180 lóerő) és egy 2 literes turbóval (250 lóerő) forgalmazzák majd az autót, míg nálunk ebből csak a középső egység lesz megtalálható.

A formatervre terelve a szót, ahogyan az lenni szokott, a rajzokhoz és a típust előrevetítő Sportspace tanulmányhoz képest azért valamivel visszafogottabb végeredményt köszönthetünk, ugyanakkor panaszra nincs okunk a szegmens élmezőnyébe vágyó négykerekű esetében. Az extrémebb részleteket lecserélve továbbra is elmondhatjuk, hogy kifejezetten látványos formákkal ajándékoztak meg minket a dél-koreaiak. Az agresszív első fényszórók és a Kia tipikus, középen elvékonyodó hűtőrácsának összjátéka bizony kellően vonzza a tekinteteket, amihez az első lökhárító szélein található hangsúlyos, krómkeretes légbeömlők is hozzáteszik a magukét. Noha az érzelmeket is megszólítja az új generációs Optima, mindeközben igazán letisztult formákat sikerült összehozniuk a mérnököknek, ezzel tovább erősítve a szemlélők minőségérzetét.

A dél-koreaiak nem titkolt célja, hogy a középkategória élmezőnyébe kerüljenek az Optimával, ennek érdekében természetesen nem csak a külső, hanem a belső értékekre is nagyobb hangsúlyt fektettek. Elmondásuk szerint az újdonság jóval szellősebb utasteret és fejlettebb technológiákat kap majd. A kínálatban megtalálhatóak lesznek a LED-es főfényszórók, s nem kell mellőznünk a modern vezetést támogató berendezéseket sem. Az utastér anyagminősége állítólag sokat fejlődik, amikről a fotók is tanúbizonyságot tesznek; továbbá a belső formaterv is lényegesen jobb lett – az utastér dizájnja különben hasonlít kissé a mostani Mazda 6-oséra. Megjelenik a kínálatban a nappabőr kárpitozás, a zenekedvelők pedig 630 W-os, 14 hangszórós audiorendszernek örülhetnek.

A cikk elején említett motorkínálat európai gerincét továbbra is az 1,7 literes dízelmotor adja majd, amely 140 és 115 lóerős verzióban lesz elérhető. Az erősebb motor esetében opcionálisan hétsebességes dupla kuplungos automatára cserélhetjük a hatfokozatú kézi váltót. Mellette kezdetben valószínűleg 1,6 literes szívó- és turbómotorok adják a benzines alternatívákat, de csakhamar megérkezik az 1,4 literes, 140 lóerős, hengerlekapcsolással ellátott turbós erőforrás is, ami az 1,6 literes szívót válthatja.

A jelenlegi típushoz hasonlóan egy hibrid változat bevezetése is szinte biztosra vehető. Ez a mostani generáció hajtásláncának továbbfejlesztett változata lehet, de a tavaly bemutatott, dízelmotorral operáló rendszer megjelenése sem elképzelhetetlen. Izmosabb, nagyobb dízelről különben egyelőre sajnos nem szól a fáma. A részletekre nem kell már sokáig várnunk, hiszen az amerikai premiert követően nem sokkal, vélhetően az európai változat debütálására is sor kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.