Nos, az Optima legfrissebb generációjáról New Yorkban a hét folyamán le is hullt a lepel, s bár az amerikai modellek általában nem egyeznek az európai változatokkal, a Hyundai-Kia konszern egész kis változtatásokkal hozza át típusait az öreg kontinensre. Általában a legnagyobb különbségek a hajtásláncok tekintetében adódnak, s ez vélhetően most is így marad: Amerikában egy 2,4 literes szívó benzinmotorral (185 lóerővel), egy 1,6 literes turbóval (180 lóerő) és egy 2 literes turbóval (250 lóerő) forgalmazzák majd az autót, míg nálunk ebből csak a középső egység lesz megtalálható.
A formatervre terelve a szót, ahogyan az lenni szokott, a rajzokhoz és a típust előrevetítő Sportspace tanulmányhoz képest azért valamivel visszafogottabb végeredményt köszönthetünk, ugyanakkor panaszra nincs okunk a szegmens élmezőnyébe vágyó négykerekű esetében. Az extrémebb részleteket lecserélve továbbra is elmondhatjuk, hogy kifejezetten látványos formákkal ajándékoztak meg minket a dél-koreaiak. Az agresszív első fényszórók és a Kia tipikus, középen elvékonyodó hűtőrácsának összjátéka bizony kellően vonzza a tekinteteket, amihez az első lökhárító szélein található hangsúlyos, krómkeretes légbeömlők is hozzáteszik a magukét. Noha az érzelmeket is megszólítja az új generációs Optima, mindeközben igazán letisztult formákat sikerült összehozniuk a mérnököknek, ezzel tovább erősítve a szemlélők minőségérzetét.
A dél-koreaiak nem titkolt célja, hogy a középkategória élmezőnyébe kerüljenek az Optimával, ennek érdekében természetesen nem csak a külső, hanem a belső értékekre is nagyobb hangsúlyt fektettek. Elmondásuk szerint az újdonság jóval szellősebb utasteret és fejlettebb technológiákat kap majd. A kínálatban megtalálhatóak lesznek a LED-es főfényszórók, s nem kell mellőznünk a modern vezetést támogató berendezéseket sem. Az utastér anyagminősége állítólag sokat fejlődik, amikről a fotók is tanúbizonyságot tesznek; továbbá a belső formaterv is lényegesen jobb lett – az utastér dizájnja különben hasonlít kissé a mostani Mazda 6-oséra. Megjelenik a kínálatban a nappabőr kárpitozás, a zenekedvelők pedig 630 W-os, 14 hangszórós audiorendszernek örülhetnek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!