Beszálló az elitklubba: itt az 1033 lóerős Ultima Evolution

Angliában egykoron virágoztak a sportautógyártók, ám a gazdasági válság óta csak egy-két cég van életben.

Kenéz Tibor
2015. 04. 09. 17:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Ultima Sports azonban ismét életet szeretne lehelni magába, amit természetesen egy vadonatúj modell bemutatásával érnének el, mely a hangzatos Evolution nevet kapta. A brit gyártó ezúttal sem változtat majd a stílusán, így a GTR és a Can-Am modellek utódjaként érkező Evolution is a Le Mans-i C csoportos versenyautókra emlékeztető formákkal lett megáldva, ráadásul rögtön két karosszériaváltozatban is elérhető lesz – Coupe és Convertible utónévvel. Az újdonság tehát testvéreihez hasonlóan sokkal inkább egy utcán is használható versenyautó, mintsem egy közúti sportautó lesz.

Az Evolution-nek azonban nem ez az egyetlen különlegessége: a vásárlók nem kevesebb mint 15-féle teljesítményszint közül választhatnak, ráadásul mindezt egyetlen erőforrásból hozzák ki a mérnökök. A Chevrolettől származó LS jelzésű, 6,8 literes kompresszoros V8-as a leggyengébb változatban 355, míg a legerősebb verzióban akár 1033 lóerőt is ki tud préselni magából – a bemutatópéldány természetesen a legvadabb kivitelben készült el.


Az Ultima Evolution Coupe így nem több mint 2,4 másodperc alatt katapultálja magát 100 km/h-s tempóra, hogy aztán 4,9 szekundum alatt már 160-nal, további négy egységgel később pedig 240-nel száguldjon. A végsebesség ebben az esetben a gyáriak szerint 386 km/h-ra adódik, míg a csúcsnyomaték 1246 Nm. Az autó egyébként mindössze 950 kilogrammot nyom, így egy átlagos termetű sofőrrel együtt is könnyedén 1 kg/lóerő alatt maradhat a tömeg/teljesítmény arány.

A kis tömeg és a versenyautós tulajdonságok ellenére az angolok odafigyeltek a vásárlók egyéb igényeire is, így például légkondicionálót, Alpine multimédiás, navigációs rendszert, bőr és Alcantara üléshuzatokat, tolatókamerát, parkolóradart, Bluetooth csatlakozási lehetőséget és kulcs nélküli indítást is kérhetünk a négykerekűbe. Mindezek mellett érdemes még említést tenni a modern, LED-es lámpatestekről, a teljes egészében állítható felfüggesztésről és a 18 colos keréktárcsákon feszülő, elöl 245/35-ös, hátul pedig 335/30-as méretű Michelin PS2 gumiabroncsokról is.

Az Ultima tehát nem viccel, és beszáll az 1000 lóerő feletti sportautók elit klubjába, noha a valóságban nagy valószínűséggel már egy közepes, 500-600 lóerő körüli teljesítményszinttel is mindenre képes lehet az Evolution – legyen szó akár a kupé, akár a kabrió változatról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.