Az Ultima Sports azonban ismét életet szeretne lehelni magába, amit természetesen egy vadonatúj modell bemutatásával érnének el, mely a hangzatos Evolution nevet kapta. A brit gyártó ezúttal sem változtat majd a stílusán, így a GTR és a Can-Am modellek utódjaként érkező Evolution is a Le Mans-i C csoportos versenyautókra emlékeztető formákkal lett megáldva, ráadásul rögtön két karosszériaváltozatban is elérhető lesz – Coupe és Convertible utónévvel. Az újdonság tehát testvéreihez hasonlóan sokkal inkább egy utcán is használható versenyautó, mintsem egy közúti sportautó lesz.
Az Evolution-nek azonban nem ez az egyetlen különlegessége: a vásárlók nem kevesebb mint 15-féle teljesítményszint közül választhatnak, ráadásul mindezt egyetlen erőforrásból hozzák ki a mérnökök. A Chevrolettől származó LS jelzésű, 6,8 literes kompresszoros V8-as a leggyengébb változatban 355, míg a legerősebb verzióban akár 1033 lóerőt is ki tud préselni magából – a bemutatópéldány természetesen a legvadabb kivitelben készült el.
Az Ultima Evolution Coupe így nem több mint 2,4 másodperc alatt katapultálja magát 100 km/h-s tempóra, hogy aztán 4,9 szekundum alatt már 160-nal, további négy egységgel később pedig 240-nel száguldjon. A végsebesség ebben az esetben a gyáriak szerint 386 km/h-ra adódik, míg a csúcsnyomaték 1246 Nm. Az autó egyébként mindössze 950 kilogrammot nyom, így egy átlagos termetű sofőrrel együtt is könnyedén 1 kg/lóerő alatt maradhat a tömeg/teljesítmény arány.
A kis tömeg és a versenyautós tulajdonságok ellenére az angolok odafigyeltek a vásárlók egyéb igényeire is, így például légkondicionálót, Alpine multimédiás, navigációs rendszert, bőr és Alcantara üléshuzatokat, tolatókamerát, parkolóradart, Bluetooth csatlakozási lehetőséget és kulcs nélküli indítást is kérhetünk a négykerekűbe. Mindezek mellett érdemes még említést tenni a modern, LED-es lámpatestekről, a teljes egészében állítható felfüggesztésről és a 18 colos keréktárcsákon feszülő, elöl 245/35-ös, hátul pedig 335/30-as méretű Michelin PS2 gumiabroncsokról is.
Az Ultima tehát nem viccel, és beszáll az 1000 lóerő feletti sportautók elit klubjába, noha a valóságban nagy valószínűséggel már egy közepes, 500-600 lóerő körüli teljesítményszinttel is mindenre képes lehet az Evolution – legyen szó akár a kupé, akár a kabrió változatról.