A finn sportautó tervezői igyekeztek klasszikus, kerekded formákkal operálni, emiatt nem állíthatjuk, hogy túl modern benyomást keltene a négykerekű. Az ajtók különleges nyitási mechanizmusa, a kocsi hátsóján található rejtett fénytestek és a szokatlan helyre kerülő visszapillantók azért csempésznek némi extrát az aerodinamikus megjelenésébe. Belül igazi sportgépes részletekkel találkozhatunk, habár néhány helyen még látszik, hogy az autó egyelőre csak prototípusfázisban van.
A legérdekesebb kétségkívül a hajtáslánc. A szemfülesebbeknek már a tanulmányautó neve is árulkodó lehet, hiszen a Toroidion teljesítménye nem kevesebb mint 1000 kilowatt, azaz 1 megawatt. Mindez lóerőre átváltva 1360 egységet jelent, amelyet négy elektromotor biztosít.
Pasi Pennanen, a négykerekű megálmodója elárulta, hogy az első tengelyt két, egyenként 272 lóerős villanymotor hajtja, hátulra pedig szintén két, 408 vadlovat megmozgató elektromotor jutott – így jön ki az összesen 1360 lóerő.
A 2011-ben alapított cég képviselői arról is beszéltek, hogy a különleges hajtáslánc teljesítményét bármikor képesek variálni, ha szükség van rá. A másik fontos tulajdonsága a kocsinak, hogy az akkucsomagokat könnyedén ki lehet cserélni benne – kis hozzáértéssel akár otthon is. Arról azonban nem szól a fáma, hogy egy feltöltéssel mennyit bír ki a Toroidion autója, ekkora teljesítmény mellett valószínűleg nem fogunk országokat átszelni vele.
A teljes egészében kézzel épített prototípusra nagyon büszkék a cégnél, ami nem is csoda, hiszen a hatalmas teljesítmény mellett az autó utcai használatra is alkalmas, minden erre vonatkozó követelményt maradéktalanul teljesít. Már tesztelik a gyáriak, és megígérték, hogy amint tehetik, minden részletet elárulnak a típusról, melyet a jövőben szeretnének majd eladásra kínálni – nyilván nem kis összegért. Addig maradnak a képek és a videó, melyen a gyáriak egyik embere beszél az autóról.