Karbonba öltözött Donkervoort D8 GTO

A könnyű sportkocsik gyártói képesek voltak átvészelni a válságot.

Kenéz Tibor
2015. 04. 23. 5:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Donkervoort most egy különleges kiadást is piacra dobott D8 GTO Bare Naked Carbon Edition névvel. A rendkívül sportos vonásokkal ellátott négykerekű nevéből hamar rájöhetünk a turpisságra: itt bizony egy karbonban gazdag, leplezetlen verzióról van szó. A gyáriak célja nemcsak a szénszálas technológiájuk reklámozása volt, szerették volna megmutatni a D8 GTO igazi sötét oldalát.

A speciális kiadás egyébként kizárólag kozmetikai változások eredményeképp tér el az alapverziótól. Nemcsak kívül, hanem belül is mindenhol karbon borítja. A mérnökök olyan messze mentek, amennyire csak tudtak, így például a fényszórók háza, a motor takarólemeze és még a biztonsági öv rögzítési pontjai is szénszálas anyagból készültek. A gyáriak egy különleges fényezési procedúrát is elvégeznek az autó minden egyes elemén külön-külön, kézzel. A vásárló kívánsága szerint fényessé vagy mattá tudják varázsolni a kocsit, sőt ha az ügyfél úgy kívánja, akár valamilyen színárnyalattal is gazdagodhat az egyébként feketében kifejezetten jól mutató jármű.

Néhány kilótól azért sikerült megszabadítani a D8 GTO-t, köszönhetően a rengeteg karbonnak. Azért azt érdemes megemlíteni, hogy a Donkervoort autói egyébként is rengeteg szénszálas anyagot tartalmaznak. A D8 GTO például alapból 90 százalékban karbonból készül, így tulajdonképpen csupán a fényezés és néhány kisebb alkatrész tömegét sikerült megspórolniuk a gyáriaknak a Bare Naked Carbon Editionnel.

Habár a kocsiban rejlő technika nem változott, érdemes bepillantani a motortérbe. A D8 GTO-t az Auditól érkező 2,5 literes TFSI erőforrás hajtja, melynek teljesítménye 381 lóerő. Ezzel a 700 kilogrammnál is könnyebb járgány körülbelül 2,8 másodperc alatt teljesíti a 0–100-as sprintet, de 200-ig sem kell többet várnunk, mint 8,6 másodperc. A végsebesség 270 km/h, s ha valakinek ennyi nem lenne elég, annak gyorsan hozzáteszem, hogy az autó hátsókerék-hajtású, az erőt pedig ötfokozatú kézi váltó juttatja el a kerekekhez – teljessé téve a vezetés élményét.

Egy biztos: ha valaki valódi élményekre vágyik a kormány mögött, mindenképp érdemes a Donkervoort által is képviselt kategóriában keresgélnie, hiszen nem kell feltétlenül bestiális teljesítmény hozzá – ezt Szabó kolléga is bizonyíthatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.