Kompakt szedán tanulmánnyal készül a jövőre a Kia

A Szöuli Autószalonon mutatta be legújabb modelljét a Kia.

Szabó Péter
2015. 04. 06. 7:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Novo elsősorban formai tanulmányként szolgál a kompakt modellek új nemzedéke számára. Ezt mutatja az elnevezése is, amely a latin novatus szóból ered, amely megújulást, felfrissülést jelent. Nagy meglepetéseket egyébként nem okoz a szedán: a márka megjelenését tudatosan továbbfejlesztve, koncepcióhoz hűen agresszívabb formában tárja elénk. Ezt ellensúlyozza némileg a karosszéria sziluettjének nehézsége, viszont ez jelenti a Novo megvalósíthatóságának és szériaközeliségének alapját is.

A Cerato-Forte platformjára épülő modell belső tere a külsőn helyenként látható minimalizmus magasiskolája. Mindössze néhány gombot és kapcsolót találunk, a jövőt pedig egy 3D-s, hologramos kijelző képviseli. Az elrendezés erőteljesen a vezetőre koncentrál, aki a jármű összes funkcióját a közvetlen közelében tudhatja. Az érintőpad a vezető ujjlenyomata alapján ismeri fel az egyéni preferenciáit, és ennek megfelelően állítja be az autót.

A Novo mozgatásáról egy nagyon is létező hajtáslánc gondoskodik: az 1,6 literes turbómotorhoz ezúttal a friss fejlesztésű, dupla kuplungos hétfokozatú automata váltó csatlakozik. A 20 hüvelykes kerekek közül az elsőket hajtja a körülbelül 200 lóerő. A 255 milliméter széles malomkerekek feleslegesek a kompakt osztályban, amivel a fejlesztők is tisztában vannak, ugyanis úgy alakították ki az abroncs futófelületét, hogy alaphelyzetben középen ne érintkezzen a talajjal, ami egyenes vonalú, egyenletes haladásnál csökkenti az ellenállást és a zajszintet. Fékezésnél, kanyarodásnál és gyorsításnál a futófelület deformálódása fokozza a tapadást – szól az elmélet.

A sajtóanyag tanulsága szerint a Novo nem kerül sorozatgyártásba, viszont „a márkának nagy hagyománya van olyan modellek fejlesztésében, amelyek sok közös pontot ápolnak a tanulmánnyal”. Mindenesetre az európai piac biztosan nem haragudna meg, ha a Cee’d következő szériájából Octavia-konkurens szedán is készülne. Ha erre sor kerül, arra néhány évet még egészen biztosan várnunk kell.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.