Papírforma: íme a Volkswagen Transporter T6

A tavalyi Tristar koncepció és a múlt hónapban kiadott skicc után végre elérkezett a pillanat.

Kenéz Tibor
2015. 04. 19. 8:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy újdonságra több szempontból sem számíthatunk, azt azonban már az elején le kell szögeznünk, hogy az autó ezúttal is rengeteget fejlődött. Ahogyan arra számítani lehetett, a Volkswagen mérnökeinek konzervativizmusa végleg kiteljesedett a T6 esetében, ugyanis az autón jó indulattal is csak evolúciós változtatásokat vélhetünk felfedezni. Szemből egy az egyben a Tristaron már látott formákat köszönthetjük, noha azok sem jelentettek nagy változást az elődhöz képest. Oldalt a megszokott, a négykerekűt kettéválasztó árnyéktörő vonal jelenik meg ismét, míg hátul szintén leheletfinom fejlődéseket vélhetünk felfedezni, leginkább a rendszámtábla környékén.

Az utastérben már valamivel komolyabb előrelépés történt: noha a középkonzol formája és elrendezése nagyjából megegyezik az előző generációs Transporterével, a sofőr és az első utas előtt több változtatást is észrevehetünk – nem is beszélve a márka legújabb kezelőszerveinek megjelenéséről. A volán és a műszerfal lecserélése, valamint a kesztyűtartó átrajzolása mellett a jobb minőségű anyagok megjelenése is természetesnek mondható.

A T6 már a németek legújabb, 6,33 colos érintőképernyővel ellátott multimédiás/navigációs rendszerével is kérhető, de az olcsóbb verziókban is tapizós megoldásokat találhatunk – akárcsak a márka kisebb modelljeiben. Természetesen a legújabb vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is bekerültek az autóba, így például városi vészfékrendszert, automata távolsági fényszórót és adaptív tempomatot is találunk az opciós listán.

A motorpalettán szintén rengeteg újdonságot köszönthetünk – már ami a típust illeti. Mindössze egy 2,0 literes dízel és egy szintén 2,0 literes benzines erőforrás érhető el a T6-hoz, azonban előbbi négy, utóbbi pedig két teljesítményszinten is hozzáférhető. A leggyengébb öngyulladós 84 lóerőt teljesít, míg erősebb testvérei 102, 150, valamint 204 tagú ménessel rendelkeznek. A hagyományosabb üzemanyagot kedvelők 150 és 204 lóerős verzióban kérhetik a Transportert. Mindkét motor a kemény igénybevételhez és a hosszú távú teherbíráshoz lett igazítva. Az autóhoz a kiváló DSG automata váltó és a jól működő 4MOTION összkerékhajtás is elérhető.

Noha eddig csak a Transporter nevet emlegettük, a németek természetesen a luxuskivitelű Multivan változatot is útjára indítják a T6-ból. Sőt az újdonság megjelenésének örömére utóbbiból készítettek egy Generation SIX névre hallgató limitált kiadást is, mely a képeken is látható, múltidéző kéttónusú fényezést, 18 colos keréktárcsákat, sötétített üvegeket és LED-es fényszórókat kapott – ami egyébként a többi változathoz is megrendelhető. A különkiadás természetesen belül is kielégít minden luxusigényt: kéttónusú Alcantara bőrülések, bőrkormány és még rengeteg extra jár hozzá.

A végén még meg kell jegyeznünk azt a nem meglepő tényt, hogy a Volkswagen újkori szokásaihoz híven a T6 személyében bár új generációt köszönthetünk, alapjaiban szinte alig változott az autó – gyakorlatilag egy alapos frissítésről beszélhetünk. Az árak tekintetében nem számíthatunk lényeges eltérésekre az előző generációhoz képest, és továbbra is rengeteg verzióban lesz elérhető az autó, kezdve a kisáruszállítótól a személyszállítón át egészen a miniszterelnök által használt luxuskivitelig. Az pedig már más kérdés, hogy az alapos ráncfelvarrás elegendő lesz-e majd a vadonatúj Mercedes V-osztály/Vito páros legyőzéséhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.