Nagy újdonságra több szempontból sem számíthatunk, azt azonban már az elején le kell szögeznünk, hogy az autó ezúttal is rengeteget fejlődött. Ahogyan arra számítani lehetett, a Volkswagen mérnökeinek konzervativizmusa végleg kiteljesedett a T6 esetében, ugyanis az autón jó indulattal is csak evolúciós változtatásokat vélhetünk felfedezni. Szemből egy az egyben a Tristaron már látott formákat köszönthetjük, noha azok sem jelentettek nagy változást az elődhöz képest. Oldalt a megszokott, a négykerekűt kettéválasztó árnyéktörő vonal jelenik meg ismét, míg hátul szintén leheletfinom fejlődéseket vélhetünk felfedezni, leginkább a rendszámtábla környékén.
Az utastérben már valamivel komolyabb előrelépés történt: noha a középkonzol formája és elrendezése nagyjából megegyezik az előző generációs Transporterével, a sofőr és az első utas előtt több változtatást is észrevehetünk – nem is beszélve a márka legújabb kezelőszerveinek megjelenéséről. A volán és a műszerfal lecserélése, valamint a kesztyűtartó átrajzolása mellett a jobb minőségű anyagok megjelenése is természetesnek mondható.
A T6 már a németek legújabb, 6,33 colos érintőképernyővel ellátott multimédiás/navigációs rendszerével is kérhető, de az olcsóbb verziókban is tapizós megoldásokat találhatunk – akárcsak a márka kisebb modelljeiben. Természetesen a legújabb vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is bekerültek az autóba, így például városi vészfékrendszert, automata távolsági fényszórót és adaptív tempomatot is találunk az opciós listán.
A motorpalettán szintén rengeteg újdonságot köszönthetünk – már ami a típust illeti. Mindössze egy 2,0 literes dízel és egy szintén 2,0 literes benzines erőforrás érhető el a T6-hoz, azonban előbbi négy, utóbbi pedig két teljesítményszinten is hozzáférhető. A leggyengébb öngyulladós 84 lóerőt teljesít, míg erősebb testvérei 102, 150, valamint 204 tagú ménessel rendelkeznek. A hagyományosabb üzemanyagot kedvelők 150 és 204 lóerős verzióban kérhetik a Transportert. Mindkét motor a kemény igénybevételhez és a hosszú távú teherbíráshoz lett igazítva. Az autóhoz a kiváló DSG automata váltó és a jól működő 4MOTION összkerékhajtás is elérhető.
Noha eddig csak a Transporter nevet emlegettük, a németek természetesen a luxuskivitelű Multivan változatot is útjára indítják a T6-ból. Sőt az újdonság megjelenésének örömére utóbbiból készítettek egy Generation SIX névre hallgató limitált kiadást is, mely a képeken is látható, múltidéző kéttónusú fényezést, 18 colos keréktárcsákat, sötétített üvegeket és LED-es fényszórókat kapott – ami egyébként a többi változathoz is megrendelhető. A különkiadás természetesen belül is kielégít minden luxusigényt: kéttónusú Alcantara bőrülések, bőrkormány és még rengeteg extra jár hozzá.
A végén még meg kell jegyeznünk azt a nem meglepő tényt, hogy a Volkswagen újkori szokásaihoz híven a T6 személyében bár új generációt köszönthetünk, alapjaiban szinte alig változott az autó – gyakorlatilag egy alapos frissítésről beszélhetünk. Az árak tekintetében nem számíthatunk lényeges eltérésekre az előző generációhoz képest, és továbbra is rengeteg verzióban lesz elérhető az autó, kezdve a kisáruszállítótól a személyszállítón át egészen a miniszterelnök által használt luxuskivitelig. Az pedig már más kérdés, hogy az alapos ráncfelvarrás elegendő lesz-e majd a vadonatúj Mercedes V-osztály/Vito páros legyőzéséhez.