Ami az érdekes crossover tanulmányt illeti, az Enduro elnevezés az „endurance”, azaz kitartás kifejezésből ered. Az újdonság megjelenésében a sajtóanyag szerint a szabadidő-autók stíluselemei a világ legkeményebb terepralijain versenyző motorkerékpárok látványával keverednek, az energikus felhasználást előtérbe helyezve. „A robusztus formavilágot merész formai megoldásokkal elegyítő Enduróból csak úgy sugárzik a kalandvágy és a szabadság érzése.”
A hétköznapokból való meneküléshez a Hyundai a jellegzetes hatszögletű hűtőmaszkját új értelmezésben tálalja. Az első kerékdobot alumínium ív köti össze a hűtőmaszkkal, magabiztos megjelenést kölcsönözve az Endurónak. Oldalnézetből a tanulmány a crossover járművek jellegzetes sziluettjét mutatja, emelt hasmagassággal, szabadidő-járművekre jellemző kerékívtoldatokkal, és a karosszéria alsó felét borító sötétszürke burkolattal, amely egyszerre kelt robusztus és védelmező hatást, miközben a mobilitás és a mozgékonyság érzetét nyújtja. A C-oszlopokat különleges aerodinamikai elemmel szerelték fel, amely hozzájárul a légellenállás csökkentéséhez, míg a küszöbtoldatokba beépített fellépők révén könnyebben elérhető a tetőcsomagtartó.
Belül a tervezők organikus, egymással kölcsönhatásba lépő íveket és vonalakat használtak. A műszerfal és a középkonzol kidolgozásában a vízszintes és függőleges elemek látványos kombinációjával találkozhatunk. Az Enduro utasfülkéje körülöleli a vezetőülést. A műszercsoport olyan integrált kijelzőn keresztül nyújt tájékoztatást, amely vezetőközpontú kialakítása révén a lehető legkisebb mértékben igyekszik elvonni a figyelmet. A kormánykerék a közúti kerékpárok kormányát és annak markolatát idézi, míg az ajtókilincsekhez terepmotorok szolgáltak ihletül. A csomagtartó sokoldalú, fiókos rekeszeiben a legkülönfélébb sporteszközök helyezhetők el. A típus egyelőre formai tanulmány státuszban létezik, de könnyen lehet, hogy a Hyundai–Kia páros hamarosan kisméretű crossoverrel jelentkezik sorozatgyártásban is, meglovagolva a szegmens népszerűségét.
A crossover irányvonal mellett az elektromos autózásnak is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a koreaiak. A Hyundai Sonata PHEV a vállalat első hálózatról tölthető hibrid elektromos járműve. A 9,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátorcsomag (nagyjából hatszor akkora, mint a Sonata Hybrid akkumulátora) a várakozások szerint akár 38,4 kilométeres elektromos hatótávolsággal ruházza fel a hálózatról tölthető szedánt – a lemerülés után pedig akár 3 óra alatt is csúcsra tölthetjük a pakkot. A motortérben 50 kW-os (68 lóerős) elektromotor parolázik egy közvetlen befecskendezéses, kétliteres benzines szívómotorral. Az összteljesítmény 205 lóerő, amelyet hatfokozatú bolygóműves automata váltó továbbít az első kerekekhez. A rendszer a későbbiekben az i40-ben ünnepelheti majd premierjét – erre azonban még legalább egy évet várni kell.
Ezzel nem zárul a sor: a Velosterre épülő RM15 (Racing Midship 2015) egy agresszív formatervű, nagy teljesítményű, középmotoros kupétanulmány, amely híven demonstrálja a Hyundai Motor teljesítmény iránti szenvedélyét, és a fejlett jármű- és anyagtechnológiák fejlesztése terén elért szakértelmét. Az RM15 alumínium térvázra épül, amelyet könnyű, mégis merev szénszál erősítésű (CFRP) panelek borítanak; ez a konstrukció jelentős tömegcsökkentést eredményez a hagyományos acélszerkezetekhez képest. A karosszériapaneleket a vállalat „N” sportmárkájának jellegzetes színei, a halványkék, a fekete, a piros és a Hyundai-kék díszítik – ugyanezek a tónusok láthatók a Hyundai WRC i20 rali-versenyautón is.
A tanulmányautót kétliteres turbómotor mozgatja. A keresztben elhelyezett egység legnagyobb teljesítménye 300 LE 6000/perc fordulatszámon, amellyel hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A motor tekintélyes forgatónyomatéka (383 Nm 2000/percnél) a dinamikus autózást könnyen hozzáférhetővé teszi, padlógázzal pedig mindössze 4,7 másodperc alatt letudja a tanulmány a 0–100-as sprintet. A típus nem feltétlenül csak egy technikai demó, inkább a márka elkötelezettségét mutatja a teljesítmény-központú típusok iránt. Ennek szellemében hamarosan a sorozatgyártású modellek is sportos csúcsverziókat kaphatnak.