Nos, a motorháztető alatt egy kétturbós, 240 lóerős, 500 Nm csúcsnyomatékú kétliteres, négyhengeres dízelmotort találunk, aminek erejét hétfokozatú, dupla kuplungos automata továbbítja mind a négy kerékhez. Az erőforrás teljesíti az EU6-os környezetvédelmi normákat, köszönhetően az SCR katalizátornak, ami azt jelenti, hogy időnként AdBlue adalékot kell utántölteni a tartályba. Az üresen mintegy 1,7 tonnás kombi alig több mint 6 szekundum alatt teljesíti a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 240 km/h körüli, vegyes fogyasztása pedig a gyártó szerint mindössze 5,4 l/100 km.
Egy Passat esetében ez már eleve túl szép, hogy igaz legyen, és akkor még nem beszéltünk az extrákról, márpedig a tesztautó felszereltsége külön misét érdemel. Gyakorlatilag minden adott a „fedélzeten”: elöl-hátul LED-fényszórók, állítható futómű, masszírozós, persze elektromosan állítható ülések, hátul külön klímazóna, illetve ülésfűtés, méretes panorámatető, 220 voltos csatlakozóaljzat, digitális rádiótuner, DVD-lejátszó, elektromos csomagtérajtó komfortnyitással (ami persze alárugásra is kinyílik), elektromosan kireteszelhető és használaton kívül a lökhárító mögött láthatatlanul megbújó vonóhorog vagy éppen Dynaudio prémium hifi.
És akkor a biztonsági rendszerekről nem beszéltünk: 360 fokos kamerarendszer, kormányozni is képes sávtartó rendszer, holttérfigyelő, táblafelismerő, önparkoló, adaptív távtartó tempomat stb. Ezek után nehéz elképzelni, hogy mivel is tudhat többet egy luxusautó, sok millióval drágábban Főleg abból kiindulva, hogy bár a Passatot a Volkswagen a középkategóriába sorolja, a mintegy 4,8 méter hosszú modell helykihasználása kimagasló.
A második üléssorban például akkora a lábhely, amihez foghatót eddig a Skoda Superben innen nem igazán láthattunk, a fejtér pedig a kombi kialakítás miatt szintén fenséges, a válltérrel egyetemben. Lényeg a lényeg, elöl-hátul tejben-vajban füröszti utasait a Passat, ráadásul mindezek mellett az autó ergonómiája néhány kivételtől eltekintve jó; egyedüli komolyabb problémánk, hogy a bonyolult érintőképernyős multimédiás rendszer nem tud magyarul, ami számos ügyfél számára jelenthet nehézséget a kezelhetőség tekintetében.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!