6,8 millió forinttól startol az új Honda CR-V

Nemrégiben alaposan felfrissült a típus, ami immáron itthon is kapható.

Vajda János
2015. 05. 02. 17:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mert esetében a japánok kétségtelenül „a forma a funkciót követi” elvet tartották szem előtt, ennek megfelelően kiváló autót tisztelhetünk a CR-V személyében, ami praktikus, kényelmes és tágas utasteret, méretes csomagtartót és jó komfortot kínál, ráadásképp a lemezek alatt is korrekt technika lapul. Viszont hiába remek családi autó a CR-V, ráfért az alapos vérfrissítés, ugyanis – főleg multimédiás tekintetben és extrakínálatban – a konkurensek alaposan leelőzték. A Honda persze pontosan tudta, hogy hol kell javítani az autón, és az idei év elején bejelentett ráncfelvarrás leginkább ezeket a pontokat érintette.

Persze a kötelező köröknek megfelelve kicsit kívülről is megváltozott a megjelenés, így (főleg elölről) egyértelműen felismerhető a ráncfelvarrott széria, viszont a fontos újítások inkább a lemezek alatt kaptak helyet. Például az eddigi jó öreg (és egyébként kiváló) 2,2 literes i-DTEC, 150 lóerőt és 350 Nm-t leadni képes dízelmotort a márka frissebb 1,6 literesének két turbóval lélegeztetett verziójára cserélték, ami szintén 350 Nm-t állít a sofőr rendelkezésére, amihez 160 lóerő társul.

Az új, lépcsős feltöltésű „egyhatos” kizárólag összkerékhajtással kérhető, de az erőátvitel terén újabb érdekességgel gazdagodott a kínálat: a széria hatfokozatú váltó mellé egy immár kilencsebességes bolygóműves automata váltó társult, ami azt jelenti, hogy a leköszönő ötgangos automata négy pluszfokozattal gyarapodott – ez ám a fejlődés! Az automata váltót különben 500 ezer forintnyi pluszért kínálja a Honda. Az ráadásul alig néhány tizedmásodperccel rontja a 0–100 km/h-s sprintidőt (a váltó függvényében ez kicsit 10 másodperc alatt/fölött alakul), a végsebességben pedig szintén alig néhány km/h differencia akad – utóbbi 200 km/h alatt, illetve felett mozog egy hajszálnyival.

Fogyasztásban manuális váltóval akár 4,9 l/100 km-t tud a biturbós CR-V, az automata pedig alig 2 decit tesz rá. Az izmos dízel a négyből (Comfort, Elegance, Lifestyle, Executive) kizárólag a második felszereltségi szinttől érhető el, amihez már alapáron rengeteg hasznos biztonsági és kényelmi tétel jár. Így kézi váltóval minimum 9,19, automatával pedig legalább 9,69 millió forintot kell a kereskedésekben hagyni az összkerekes, dízel CR-V-ért. A következő szint 560 ezer forintnyi, a csúcsfelszereltség pedig további 1,35 milliónyi pluszt jelent.

A Comfort alapfelszereltség kizárólag a belépő dízelmotorhoz és az egyetlen benzineshez kérhető, s a két bázismotor elsőkerék-hajtással is kombinálható (a benzineshez kérhető 4WD, a „kis” dízelhez viszont nem). A dízel a már említett és jól ismert 120 lóerőt, valamint 300 Nm-t csatasorba állító 1.6 i-DTEC, ami korrekt menetteljesítményekkel és kiváló fogyasztással kecsegtet, benzinfronton pedig a régi, de kissé ismét átdolgozott kétliteres szívó benzines maradt a kínálatban, 155 lóerővel. Mi inkább a dízelt ajánljuk, aminek a benzinmotorhoz viszonyított 350 ezer forintos felára abszolút tolerálható. A 120 lóerős, elsőkerék-hajtású gázolajos CR-V listaáron 7,15 milliótól indul, a benzines verzió pedig 6,8 milliótól kelleti magát – utóbbihoz az összkerékhajtás 700 ezret, az őskövületnek számító ötgangos automata váltó pedig 300 ezret kóstál. Az elsőkerekes dízelhez sajnos nincs automata.

Örömteli, hogy már a bázisszintű Comfort CR-V-k is sok-sok extrát kínálnak: széria például a kétzónás automata klíma, a tempomat, a 17 colos könnyűfém kerékszett, de még az ülésfűtés is, így már szinte minden igényt kielégít a legolcsóbb verzió is – egyedül a kormányt és a váltógombot érdemes utólag bebőröztetni valami igényesebb műhelyben néhány tízezer forintért, valamint egy hátsó parkradart érdemes beszereltetni, s máris tökéletes az indulócsomag.

A bluetoothos telefonkihangosító szerencsére szintén szériában jár minden CR-V-hez, de az alapmodelleknél a 7”-os érintőképernyővel operáló multimédiás/navigációs rendszerért – ami a modell talán legnagyobb extra újdonsága – 300 ezer forintot kell fizetni. Utóbbi navigációs funkció nélkül a magasabb szintekhez széria, a naviért 200 ezret kér a Honda. A felsőbb felszereltségekhez rendelhető felár ellenében a Honda aktív biztonsági rendszere. Összességében elmondható, hogy a CR-V továbbra is az egyik legracionálisabb crossover.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.