Mert esetében a japánok kétségtelenül „a forma a funkciót követi” elvet tartották szem előtt, ennek megfelelően kiváló autót tisztelhetünk a CR-V személyében, ami praktikus, kényelmes és tágas utasteret, méretes csomagtartót és jó komfortot kínál, ráadásképp a lemezek alatt is korrekt technika lapul. Viszont hiába remek családi autó a CR-V, ráfért az alapos vérfrissítés, ugyanis – főleg multimédiás tekintetben és extrakínálatban – a konkurensek alaposan leelőzték. A Honda persze pontosan tudta, hogy hol kell javítani az autón, és az idei év elején bejelentett ráncfelvarrás leginkább ezeket a pontokat érintette.
Persze a kötelező köröknek megfelelve kicsit kívülről is megváltozott a megjelenés, így (főleg elölről) egyértelműen felismerhető a ráncfelvarrott széria, viszont a fontos újítások inkább a lemezek alatt kaptak helyet. Például az eddigi jó öreg (és egyébként kiváló) 2,2 literes i-DTEC, 150 lóerőt és 350 Nm-t leadni képes dízelmotort a márka frissebb 1,6 literesének két turbóval lélegeztetett verziójára cserélték, ami szintén 350 Nm-t állít a sofőr rendelkezésére, amihez 160 lóerő társul.
Az új, lépcsős feltöltésű „egyhatos” kizárólag összkerékhajtással kérhető, de az erőátvitel terén újabb érdekességgel gazdagodott a kínálat: a széria hatfokozatú váltó mellé egy immár kilencsebességes bolygóműves automata váltó társult, ami azt jelenti, hogy a leköszönő ötgangos automata négy pluszfokozattal gyarapodott – ez ám a fejlődés! Az automata váltót különben 500 ezer forintnyi pluszért kínálja a Honda. Az ráadásul alig néhány tizedmásodperccel rontja a 0–100 km/h-s sprintidőt (a váltó függvényében ez kicsit 10 másodperc alatt/fölött alakul), a végsebességben pedig szintén alig néhány km/h differencia akad – utóbbi 200 km/h alatt, illetve felett mozog egy hajszálnyival.
Fogyasztásban manuális váltóval akár 4,9 l/100 km-t tud a biturbós CR-V, az automata pedig alig 2 decit tesz rá. Az izmos dízel a négyből (Comfort, Elegance, Lifestyle, Executive) kizárólag a második felszereltségi szinttől érhető el, amihez már alapáron rengeteg hasznos biztonsági és kényelmi tétel jár. Így kézi váltóval minimum 9,19, automatával pedig legalább 9,69 millió forintot kell a kereskedésekben hagyni az összkerekes, dízel CR-V-ért. A következő szint 560 ezer forintnyi, a csúcsfelszereltség pedig további 1,35 milliónyi pluszt jelent.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!