Mert esetében a japánok kétségtelenül „a forma a funkciót követi” elvet tartották szem előtt, ennek megfelelően kiváló autót tisztelhetünk a CR-V személyében, ami praktikus, kényelmes és tágas utasteret, méretes csomagtartót és jó komfortot kínál, ráadásképp a lemezek alatt is korrekt technika lapul. Viszont hiába remek családi autó a CR-V, ráfért az alapos vérfrissítés, ugyanis – főleg multimédiás tekintetben és extrakínálatban – a konkurensek alaposan leelőzték. A Honda persze pontosan tudta, hogy hol kell javítani az autón, és az idei év elején bejelentett ráncfelvarrás leginkább ezeket a pontokat érintette.
Persze a kötelező köröknek megfelelve kicsit kívülről is megváltozott a megjelenés, így (főleg elölről) egyértelműen felismerhető a ráncfelvarrott széria, viszont a fontos újítások inkább a lemezek alatt kaptak helyet. Például az eddigi jó öreg (és egyébként kiváló) 2,2 literes i-DTEC, 150 lóerőt és 350 Nm-t leadni képes dízelmotort a márka frissebb 1,6 literesének két turbóval lélegeztetett verziójára cserélték, ami szintén 350 Nm-t állít a sofőr rendelkezésére, amihez 160 lóerő társul.
Az új, lépcsős feltöltésű „egyhatos” kizárólag összkerékhajtással kérhető, de az erőátvitel terén újabb érdekességgel gazdagodott a kínálat: a széria hatfokozatú váltó mellé egy immár kilencsebességes bolygóműves automata váltó társult, ami azt jelenti, hogy a leköszönő ötgangos automata négy pluszfokozattal gyarapodott – ez ám a fejlődés! Az automata váltót különben 500 ezer forintnyi pluszért kínálja a Honda. Az ráadásul alig néhány tizedmásodperccel rontja a 0–100 km/h-s sprintidőt (a váltó függvényében ez kicsit 10 másodperc alatt/fölött alakul), a végsebességben pedig szintén alig néhány km/h differencia akad – utóbbi 200 km/h alatt, illetve felett mozog egy hajszálnyival.
Fogyasztásban manuális váltóval akár 4,9 l/100 km-t tud a biturbós CR-V, az automata pedig alig 2 decit tesz rá. Az izmos dízel a négyből (Comfort, Elegance, Lifestyle, Executive) kizárólag a második felszereltségi szinttől érhető el, amihez már alapáron rengeteg hasznos biztonsági és kényelmi tétel jár. Így kézi váltóval minimum 9,19, automatával pedig legalább 9,69 millió forintot kell a kereskedésekben hagyni az összkerekes, dízel CR-V-ért. A következő szint 560 ezer forintnyi, a csúcsfelszereltség pedig további 1,35 milliónyi pluszt jelent.
A Comfort alapfelszereltség kizárólag a belépő dízelmotorhoz és az egyetlen benzineshez kérhető, s a két bázismotor elsőkerék-hajtással is kombinálható (a benzineshez kérhető 4WD, a „kis” dízelhez viszont nem). A dízel a már említett és jól ismert 120 lóerőt, valamint 300 Nm-t csatasorba állító 1.6 i-DTEC, ami korrekt menetteljesítményekkel és kiváló fogyasztással kecsegtet, benzinfronton pedig a régi, de kissé ismét átdolgozott kétliteres szívó benzines maradt a kínálatban, 155 lóerővel. Mi inkább a dízelt ajánljuk, aminek a benzinmotorhoz viszonyított 350 ezer forintos felára abszolút tolerálható. A 120 lóerős, elsőkerék-hajtású gázolajos CR-V listaáron 7,15 milliótól indul, a benzines verzió pedig 6,8 milliótól kelleti magát – utóbbihoz az összkerékhajtás 700 ezret, az őskövületnek számító ötgangos automata váltó pedig 300 ezret kóstál. Az elsőkerekes dízelhez sajnos nincs automata.
Örömteli, hogy már a bázisszintű Comfort CR-V-k is sok-sok extrát kínálnak: széria például a kétzónás automata klíma, a tempomat, a 17 colos könnyűfém kerékszett, de még az ülésfűtés is, így már szinte minden igényt kielégít a legolcsóbb verzió is – egyedül a kormányt és a váltógombot érdemes utólag bebőröztetni valami igényesebb műhelyben néhány tízezer forintért, valamint egy hátsó parkradart érdemes beszereltetni, s máris tökéletes az indulócsomag.
A bluetoothos telefonkihangosító szerencsére szintén szériában jár minden CR-V-hez, de az alapmodelleknél a 7”-os érintőképernyővel operáló multimédiás/navigációs rendszerért – ami a modell talán legnagyobb extra újdonsága – 300 ezer forintot kell fizetni. Utóbbi navigációs funkció nélkül a magasabb szintekhez széria, a naviért 200 ezret kér a Honda. A felsőbb felszereltségekhez rendelhető felár ellenében a Honda aktív biztonsági rendszere. Összességében elmondható, hogy a CR-V továbbra is az egyik legracionálisabb crossover.