Ameddig nincsenek hazánkban hivatalosan Alpinák, addig az új modellekkel kapcsolatos élményeket, tapasztalatokat mi is kizárólag csak külföldi „firkászok” soraiból ismerhetjük meg. Jelen cikkünk főszereplője épp ide tartozik, amire számos kinti kolléga mondta azt, hogy a világ egyik legjobb, de mindenekelőtt talán legharmonikusabb szabadidőmodellje.
Egészen pontosan az Alpina egyetlen ilyen jellegű típusáról, a két éve bemutatott és nemrégiben frissített XD3-ról beszélünk. A dolog pikantériája, hogy a cég elismert vezetője és egyben alapítója, a 79 éves Burkard Bovensiepen nyíltan ellenezte, sőt, jó ideig teljesen kizárta egy Alpina SUV megalkotását, de fiai – akik szintén a vezetőségben vannak – rábeszélték édesapjukat egy ilyen jellegű autóra, aki végül beadta derekát.
Az alapot természetesen ezúttal is egy BMW-modell, történetesen az X3 adta, ami szerintünk is a bajorok legkiegyensúlyozottabban teljesítő mindenese. A 4,65 méter hosszú X3 épeszű méretekkel rendelkezik, de belül mindkét sorban tágas, csomagtartója méretes, komfortos, biztonságos, ráadásul mivel nem veszélyesen túlsúlyos, ezért vezethetőségben is kellemes. Az Alpinának persze nem volt elég az X3 tudása, és a vezetőség ezúttal is a szokásos tervet igyekezett megvalósítani.
A bajor manufaktúra racionális okokból mindenképp dízelmodellt akart építeni az X3-ból, ami érthető, hiszen ezekhez az autókhoz tényleg az izmos dízelek illenek. A kiindulási alap pedig nem meglepő módon az X3 palettájának csúcsgázolajosa, a 35d-kivitel volt. Az Alpina mérnökei a cégtől megszokott módon véletlenül sem egyszerű chip-tuning mellett döntöttek, ami sok esetben nem annyira hatékony, ráadásul árt is a motornak. Ehelyett ott nyúltak az erőforráshoz, ahol illik: legelőször a hűtésnél, hiszen egy turbómotor teljesítményét (is) jelentősen lehet fokozni a hűtés optimalizálásával. Ez esetben egy méretesebb köztes hűtőt „akasztottak” az Alpinánál a sorhatosra, továbbá az első kerekek előtt is két nagy teljesítményű hűtőt találunk. A turbók sem maradtak érintetlenül, a vezérlést pedig az új elemekhez igazították. A habot a tortán a kipufogórendszer jelenti: a dobok kifejlesztésével egyenesen a kipufogóspecialista Akrapovic céget bízták meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!