Leginkább akkor dobban meg a szívünk, amikor egy belépő M-modellről hallhatunk híreket. Nem mintha elérhető lenne számunkra akárcsak a legolcsóbb M-es BMW is, de mégiscsak jó az elérhetőbb álomkategóriáról hallani, főleg úgy, hogy tudjuk: általában a legkisebb és egyben legkönnyebb M-típus szolgáltatja a legnagyobb vezetési élményt. Nem ő a leggyorsabb, de a vezetés szerelmesei pontosan tudják, hogy a mosoly szélességét nem elsősorban az erő vagy a gyorsaság határozza meg.
Törzsolvasóink már az Autó Pulton is többször olvashattak az M GmbH rövidesen érkező művéről, az M2-ről, ami a 2-es Coupé modellre épül, azonban számos alkatrészét tekintve osztozik az M3/M4 nagy testvérrel – vagyis a recept kísértetiesen hasonlít a korábbi 1M Coupé típushoz. Egyes valósnak tűnő információk szerint már idén bemutatkozik az M2 (vélhetően a szeptemberi frankfurti autószalonon), jövőre pedig a kereskedésekbe kerül. A 2-es sorozat jelenleg is rendkívül érdekes jószág, főleg az M235i verzió, amelyben az M3/M4 kézi váltója és egy 3-hengeres, 326 lóerős (450 Nm) sorhatos turbómotor gondoskodik a vezetési élményről, s az igazi ínyencség az opcionálisan elérhető önzáró differenciálmű.
A „sperrdiffi” persze az M2-höz szériában fog járni, mégpedig egy elektronikus vezérlésű változat, ami az M3/M4-ben is megtalálható. Természetesen teljesítményből is több jut az M2-nek: motorja ugyanúgy háromliteres és sorhatos lesz, azonban mintegy 380 tagú ménes mozgósítására lesz képes az S57 kódjelű szív, ami a BMW vadonatúj fejlesztése (immár moduláris erőforrás), és az új 7-esben fog debütálni első körben. Az erőátvitelről – akárcsak az M3/M4-nél – egy hatfokozatú kézi váltó vagy egy 7 gangos duplakuplungos automata gondoskodhat. Az előzetes információk szerint a 0–100 km/h-s sprintidő 4,4 másodperc körül várható, s további érdekesség, hogy állítólag a széria hátsókerékhajtás mellett az M2 egyes piacokon összkerékhajtással is elérhető lesz.
Az M2 sportmodellt már kívülről is egyszerű lesz megkülönböztetni szerényebb társaitól, még az M235i (jelenlegi) csúcsverziótól is. Valódi M-modellről lévén szó, komoly sárvédő-szélesítésekre, egyedi lökhárítókra és küszöbökre, két méretes dupla kipufogóra, diffúzorra és 18 vagy 19 colos egyedi, hátul úthenger szélességű kerekekre számíthatunk.
Az önzáró differenciálmű mellett mindkét tengely, valamint a fékrendszer is az M3/M4-től érkezhet. Persze a komoly teljesítményhez alaposan átalakított, keményebb és lejjebb ültetett futómű, valamint áthangolt biztonsági elektronikai arzenál dukál. Az utastér is minden bizonnyal izgalmasabb lesz, mint az egyszerűbb testvéreké, a hangulatot pedig számos M-embléma teszi majd teljessé.
Az alapárakról egyelőre nincsenek információink, de szerintünk az indulóár (a korábbi 1M-ből kiindulva) valahol 16-17 millió forint magasságában várható, ami a kvalitások és a magasabb felszereltség ismeretében nemhogy elrugaszkodott, de egyenesen kedvező lenne. A részletek minden bizonnyal rövidesen kiderülnek, de a sportautók szerelmesei, valamint a tehetős potenciális vásárlók már előre dörzsölhetik tenyereiket: az M2 óriási móka lesz