Már csak hónapok kérdése a BMW M2 érkezése

Az elmúlt jó néhány év tapasztalatai alapján kijelenthetjük, hogy amibe a BMW belevág, arannyá változik.

Vajda János
2015. 05. 01. 20:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Leginkább akkor dobban meg a szívünk, amikor egy belépő M-modellről hallhatunk híreket. Nem mintha elérhető lenne számunkra akárcsak a legolcsóbb M-es BMW is, de mégiscsak jó az elérhetőbb álomkategóriáról hallani, főleg úgy, hogy tudjuk: általában a legkisebb és egyben legkönnyebb M-típus szolgáltatja a legnagyobb vezetési élményt. Nem ő a leggyorsabb, de a vezetés szerelmesei pontosan tudják, hogy a mosoly szélességét nem elsősorban az erő vagy a gyorsaság határozza meg.

Törzsolvasóink már az Autó Pulton is többször olvashattak az M GmbH rövidesen érkező művéről, az M2-ről, ami a 2-es Coupé modellre épül, azonban számos alkatrészét tekintve osztozik az M3/M4 nagy testvérrel – vagyis a recept kísértetiesen hasonlít a korábbi 1M Coupé típushoz. Egyes valósnak tűnő információk szerint már idén bemutatkozik az M2 (vélhetően a szeptemberi frankfurti autószalonon), jövőre pedig a kereskedésekbe kerül. A 2-es sorozat jelenleg is rendkívül érdekes jószág, főleg az M235i verzió, amelyben az M3/M4 kézi váltója és egy 3-hengeres, 326 lóerős (450 Nm) sorhatos turbómotor gondoskodik a vezetési élményről, s az igazi ínyencség az opcionálisan elérhető önzáró differenciálmű.

A „sperrdiffi” persze az M2-höz szériában fog járni, mégpedig egy elektronikus vezérlésű változat, ami az M3/M4-ben is megtalálható. Természetesen teljesítményből is több jut az M2-nek: motorja ugyanúgy háromliteres és sorhatos lesz, azonban mintegy 380 tagú ménes mozgósítására lesz képes az S57 kódjelű szív, ami a BMW vadonatúj fejlesztése (immár moduláris erőforrás), és az új 7-esben fog debütálni első körben. Az erőátvitelről – akárcsak az M3/M4-nél – egy hatfokozatú kézi váltó vagy egy 7 gangos duplakuplungos automata gondoskodhat. Az előzetes információk szerint a 0–100 km/h-s sprintidő 4,4 másodperc körül várható, s további érdekesség, hogy állítólag a széria hátsókerékhajtás mellett az M2 egyes piacokon összkerékhajtással is elérhető lesz.

 

Az M2 sportmodellt már kívülről is egyszerű lesz megkülönböztetni szerényebb társaitól, még az M235i (jelenlegi) csúcsverziótól is. Valódi M-modellről lévén szó, komoly sárvédő-szélesítésekre, egyedi lökhárítókra és küszöbökre, két méretes dupla kipufogóra, diffúzorra és 18 vagy 19 colos egyedi, hátul úthenger szélességű kerekekre számíthatunk.

Az önzáró differenciálmű mellett mindkét tengely, valamint a fékrendszer is az M3/M4-től érkezhet. Persze a komoly teljesítményhez alaposan átalakított, keményebb és lejjebb ültetett futómű, valamint áthangolt biztonsági elektronikai arzenál dukál. Az utastér is minden bizonnyal izgalmasabb lesz, mint az egyszerűbb testvéreké, a hangulatot pedig számos M-embléma teszi majd teljessé.

Az alapárakról egyelőre nincsenek információink, de szerintünk az indulóár (a korábbi 1M-ből kiindulva) valahol 16-17 millió forint magasságában várható, ami a kvalitások és a magasabb felszereltség ismeretében nemhogy elrugaszkodott, de egyenesen kedvező lenne. A részletek minden bizonnyal rövidesen kiderülnek, de a sportautók szerelmesei, valamint a tehetős potenciális vásárlók már előre dörzsölhetik tenyereiket: az M2 óriási móka lesz

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.