Az elmúlt két és fél évben több irányba bővítette a Volvo a modellkínálatát, nem is olyan régen pedig a vadonatúj fejlesztésű dízelhajtáslánccal randevúztunk vele. Elérkezett az idő, hogy a kétliteres, négyhengeres család benzines képviselőjével is találkozzunk benne. Egyelőre a V40 Cross Country az egyetlen modell a svédek kínálatában, amelyhez a nyolcfokozatú automatával kínált új kétliteres turbós hajtásláncot összkerékhajtással kérhetjük. A kompakt testbe így a lehető legtöbbet belezsúfoltak a mérnökök: 245 lóerőt és 350 Nm-t, nyolcfokozatú bolygóműves automataváltót, összkerékhajtást, mindehhez pedig a terepes kiegészítőkkel és enyhe hasmagasság-fokozással népszerűbbé tett Cross Country-körítés társul.
Tulajdonképpen ez a modell akár a Volvo saját kompakt crossoverének is tekinthető, igaz, a megoldás inkább csak szükségjellegű, mint valós. Egy biztos: bár helykínálatban lemarad a Mercedes-Benz GLA és a BMW X1 mögött a V40 CC, terepképességekben közel ugyanannyit tud mindegyik modell. Sáros, földes úton bőven tud annyit a V40 CC is, hogy minden szükséges vidéki helyszínre eljuttasson, annyit viszont egyik sem, hogy szélsőséges kalandokba bocsátkozva kihívjuk magunk ellen a természetet.
Minden másban viszont nagyon kellemes társ a modell. Mindenekelőtt a közlekedésben. A jól összeszerelt, szép anyagokból építkező beltér meglehetősen csendes, a kényelmes ülések pedig hosszú távon szavatolják a hamisítatlan utazóautós karaktert. A központi rendszert kiismerve szépen dolgozhatunk össze az autóval (ezúttal nem tapasztaltunk lassú működést), a kompakt méretek még városban is nyugodt pillanatokról gondoskodnak, a felesleges sallangok hiánya pedig megnyugtató tud lenni.
Egyetlen dologról kell lemondanunk, ha egyszerűen csak komolyabb odafigyelés nélkül közlekednénk: a hatékonyságról. Mivel furcsa módon a több modellben megtalálható Eco+ gombocskát kihagyta a csúcsmodellből a gyártó, ezért vitorlázás és szorgosan felkapcsolgató váltó nélkül kell meglennünk. Ennek van jó oldala is: mivel az elektronika általában 1700-1800-as fordulat környékén igyekszik tartani a motort, onnan visszaváltás nélkül is jó erővel gyorsíthatunk ki, ráadásul a rendszer tudatosan kiküszöböli az erőforrás 1500 alatt jelentkező vibrációit.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!