Külső
A CX-5 nemcsak az első Skyactiv modell a Mazdánál, de az első olyan autó is, amely már a márka legújabb, Kodo formanyelvével készült. Bár a külső nem olyan forradalmi, mint a lemezek alatti technika, azért ebbe is nehéz belekötni, valahogy így kell ma kinéznie egy modern, de hivalkodástól mentes kompakt SUV-nek. Persze egy olyan modell, amely egy márka teljes megújulását szimbolizálja, kaphatott volna valamivel egyedibb formát is, kicsit konzervatív lett.
Belső
Ha már forradalom, az utastérben is nagyot akart alakítani a Mazda - és sikerült is neki. Nem a kedvencem a japán stílus, de a CX-5-ben jól éreztem magam, az anyagok minősége remek, a kezelőszervek elhelyezése logikus, a műszerfal áttekinthető. Ellentétben a benzinessel, a dízelben találtam néhány lötyögö elemet, az A oszlop burkolata és a váltót körülölelő műanyagpanel mocorgott kissé, de menet közben nem zavarták nyikorgással a hangulatot. A navigáció jól kezelhető, a tomtomos grafika is szép, a térképek ráadásul könnyen cserélhetők: az SD kártya nyílása a kormánytól bal kéz felé található. Jó fogású a kormánykerék, a középkonzol nem vesz el sok helyet a térdektől, az ülések oldaltartása egész jó. A két szélső ülésen kényelmesen el lehet férni hátul, középen a kardánalagút miatt nem igazán kényelmes ülni. Családi autóként is megállja a helyét a CX-5, a csomagtartó több mint 500 literes, ráadásul az üléstámla is három részben dönthető.
A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!