Teszt: Mazda CX-5 2.0 és CD150 AWD

Kis késéssel, de a Mazda is beszállt a kompakt SUV-k szegmensébe. És milyen jól tette!

Automobil
2012. 08. 13. 6:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külső

A CX-5 nemcsak az első Skyactiv modell a Mazdánál, de az első olyan autó is, amely már a márka legújabb, Kodo formanyelvével készült. Bár a külső nem olyan forradalmi, mint a lemezek alatti technika, azért ebbe is nehéz belekötni, valahogy így kell ma kinéznie egy modern, de hivalkodástól mentes kompakt SUV-nek. Persze egy olyan modell, amely egy márka teljes megújulását szimbolizálja, kaphatott volna valamivel egyedibb formát is, kicsit konzervatív lett.

Belső

Ha már forradalom, az utastérben is nagyot akart alakítani a Mazda - és sikerült is neki. Nem a kedvencem a japán stílus, de a CX-5-ben jól éreztem magam, az anyagok minősége remek, a kezelőszervek elhelyezése logikus, a műszerfal áttekinthető. Ellentétben a benzinessel, a dízelben találtam néhány lötyögö elemet, az A oszlop burkolata és a váltót körülölelő műanyagpanel mocorgott kissé, de menet közben nem zavarták nyikorgással a hangulatot. A navigáció jól kezelhető, a tomtomos grafika is szép, a térképek ráadásul könnyen cserélhetők: az SD kártya nyílása a kormánytól bal kéz felé található. Jó fogású a kormánykerék, a középkonzol nem vesz el sok helyet a térdektől, az ülések oldaltartása egész jó. A két szélső ülésen kényelmesen el lehet férni hátul, középen a kardánalagút miatt nem igazán kényelmes ülni. Családi autóként is megállja a helyét a CX-5, a csomagtartó több mint 500 literes, ráadásul az üléstámla is három részben dönthető.

A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.