Külső
Bár a sajtóanyag szerint sokkal sportosabb az elődnél, valójában nem olyan hatalmas a különbség. Az újdonság 9 centiméterrel hosszabb, és 4 centiméterrel alacsonyabb, de elsősorban a dinamikus vonalak miatt tűnik vadabbnak. A tengelytávolság 8 centiméterrel csökkent, de ez mégsem jelent kisebb térkínálatot, ugyanis elhagyták a korábban egekig magasztalt szendvicspadló-szerkezetet, így nagyobb a lábtér, és alacsonyabban ülhetnek az utasok. A B osztály jellemzően tetszik az embereknek, pedig nem mondható igazán szépnek. De van karaktere és stílusa, az illesztési hézagok viszont itt-ott tolakodóan nagyok. Az előszériás tesztautó nem Kecskeméten, hanem Rastattban készült.
Belső
Az autó beltere is stílusosabb, mint az elődé. A szellőzők, a díszítések jól mutatnak, az anyagok sem rosszak, de összességében mégsem letaglózó a minőség. Néhol kicsit kemények az anyagok, kifejezetten ötlettelen, volkswagenes a műszerfal számlapja, és a fahatású műanyag betét sem túl igényes. A hangulaton nem segít a komor fekete beltér, ugyanakkor jót tett a feláras napfénytető. Kellemetlen kimondani, de néhol zörögnek a burkolatok, a furcsa fokozatkiosztású kézi váltó pedig nem esik igazán kézre, kényelmetlen kapcsolgatni. A hátramenettel tessék vigyázni, balra lent van, a kar felhúzásával lehet odakapcsolni, feltartottuk egy kereszteződés forgalmát, míg beletaláltunk. A Mercedes-Benz állítása szerint az új B osztályban nagyobb a hátsó lábtér, mint az S osztályban, ami jó reklám, de egyben nehezen hihető. Annyira azért nem korszakalkotó a térkínálat, bár az elődhöz képest érezhető az előrelépés.
A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!

Az egész internet Magyar Péteren röhög - mutatjuk a legjobb mémeket