Ulrich Weiss, az Audi dízelmotorok fejlesztési igazgatója nemrégiben nyilatkozott a technológiával kapcsolatban, és elmondta, hogy az elektromos rásegítésű turbódízel motorokat teljesen komolyan gondolják, és hamarabb köszönthetjük az újdonságot szériában, mint gondolnánk. Elképzelhető, hogy a Q7 terepjáró következő generációjában fog debütálni a márka büszkesége, de az sincs kizárva, hogy a már említett RS5 TDI koncepció szériagyártásba kerül valamilyen formában, hiszen nagy népszerűségnek örvendett az autó.
Az új fejlesztés alapelve gyakorlatilag nem is olyan bonyolult: a bázist az Audi jól bevált 3-literes V6-os, kétturbós erőforrása biztosítja, amely szériában 313 lóerőt és 650 Nm-t tud, ám annak érdekében, hogy nagyobb teljesítményt lehessen elérni, a méretesebb turbófeltöltő nagyobb nyomással dolgozik, s ha nem állna rendelkezésre elegendő kipufogógáz, egy elektromos kompresszor segítene a nyomás felépítésében, ami javítaná a gázreakciót és a turbólyukat is csökkentené.
A motor az RS5 TDI koncepcióban 385 lóerőt és 750 Nm-es csúcsnyomatékot képes leadni (ez a jelenlegi 4.2 V8 TDI szintjének felel meg), és vélhetően a szériagyártásban is nagyjából hasonló produktumra számíthatunk, ami azt jelentené, hogy sorozatgyártásban a világ legnagyobb literteljesítményű dízelmotorjára számíthatunk, amely felülkerekedik majd a BMW ugyanekkora, ám sorhatos és 3 turbóval dolgozó 50d egységén (381 lóerő, 740 Nm), igaz, a bajorok már jó ideje kínálják portékájukat.
Az elektromos rásegítésű feltöltéssel dolgozó V6 TDI találgatásaink szerint a jövő évben fog piacra kerülni, és számos Audi modellben üti majd fel a fejét. A hajtáslánchoz minden bizonnyal egy nyolcsebességes Tiptronic automataváltó és Quattro összkerékhajtás tartozik, minden érintett típus esetében.