Marekné Pintér Aranka kijelentette: az oktatási rendszer átalakítása olyan gyors és nagy léptékű feladat, amelyet csak az önkormányzatokkal közösen lehet megvalósítani. Az állam nem elvenni akarja a szakmai irányítást az önkormányzatoktól, hanem partnerségben megerősíteni: azt szeretné, hogy ugyanolyan rendező elvek alapján szülessenek meg a csoportbontásra, fejlesztési forrásokra, felújításra vonatkozó döntések az ország minden pontján – magyarázta.
Sokféleség, nívó, szakmai segítség
Meg kell teremteni azt a színvonalat, amely egységes hozzáférést, esélyt biztosít mindenkinek az oktatásban, és meg kell őrizni azt a sokféleséget, amelyet a magyar oktatási rendszer eddig elért, valamint oda kell figyelni arra, hogy a leszakadó térségek több szakmai segítséget kapjanak – fejtette ki.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a tankerületek nem a közigazgatási rendszer másolatai, nem a járási hivatali struktúrába illeszkednek, hanem egy szakmai függetlenséget őrző, az Emberi Erőforrások Minisztériuma alatt létrejövő központi szervezet területi szervei. A járási rendszer területi illetékessége ugyanakkor az alap: ahány járás, annyi tankerület jön létre az országban. A megyei tankerület a szakképzés, szakmai szolgáltatás és szakszolgálati feladatok koordinálását végzi, és nem felettese, hanem együttműködő partnere a többi tankerületnek – ismertette.
Ne vegyenek észre belőle semmit
Porga Gyula, Veszprém polgármestere (Fidesz–KDNP) azt mondta: az oktatási rendszert úgy kell átalakítani, hogy a legfontosabb résztvevők, a gyerekek és a szülők ne vegyenek észre belőle semmit. Hangsúlyozta: Veszprém továbbra is ugyanolyan figyelmet fordít az oktatási intézményekre, mint fenntartóként tette, és meggyőződése, hogy januárban egy jól működő oktatási rendszer indul el.
A találkozó a tíz Veszprém megyei tankerületi igazgató bemutatkozásával, majd szakmai konzultációval folytatódott.