Semmi nem állhat az új budapesti buszok útjába

Az új buszüzemeltetési modellel kapcsolatban minden marad a januári határozat szerint, legalábbis ezt közölte pénteken a fővárosi Fidesz–KDNP-frakció.

BuL
2012. 11. 02. 15:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Németh Zoltán frakcióvezető pénteken a Magyar Nemzet aznapi cikkére reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy a képviselőcsoport és a Fővárosi Közgyűlés is egyértelmű döntést hozott az új autóbusz-üzemeltetési modellről, és nem látják okát a döntés megváltoztatásának.

Mint írták, a modell célja, hogy „új autóbuszokat nagy számban állíthassunk forgalomba Budapesten a következő években”. A szocialisták a BKV-t Györgyék közlése szerint „eladósították, a felvett hiteleket felélték, ezért százszámra közlekednek 20-27 éves buszok a fővárosi utakon”. Október 15-én a Fidesz-KNDP-frakció indítványára a közgyűlés úgy döntött, „elkötelezett a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének ügye és a Fővárosi Közgyűlés által elvi kereteiben már jóváhagyott új buszüzemeltetési modell mellett.

György István és Németh Zoltán azt is hangsúlyozza, hogy az új buszüzemeltetési modell teljes mértékben összhangban áll a kormány nemzeti autóbuszprogramjával. Álláspontjuk szerint a tenderkiírásoknak – így a soron következő midibusztender kiírásának is – a lehetséges jogi kereteken belül, ahogy eddig, lehetővé kell tennie és elő kell segítenie, hogy az induló szolgáltatócégek az alkalmas magyar gyártók járműveivel induljanak és azokkal sikerrel szerepeljenek.

Erőteljesen növeli speciális tehergépjármű-futóműveinek amerikai értékesítését a Rába – olvasható a társaság október 24-ei közleményében.

Áprilisban hagyta jóvá az Európai Bizottság versenyhatósága a Rába Járműipari Holding Nyrt. részvényeinek felvásárlását. A magyar állam a tranzakció versenyhatósági engedélyezését követően összességében 73,67 százalékos tulajdonrészt szerzett meg a Rába Nyrt.-ben, ami 76,97 százalékos szavazati arányt biztosít a járműipari cégben. A decemberben lezárult üzlettel az mno.hu is foglalkozott.

„A Rába állami tulajdonba való visszatérésével a nemzeti gépipar megteremtése irányában a kormány komoly lépéseket tett”  – közölte Szijjártó Péter.

A Rába Járműipari Holding Nyrt. adózott eredménye 159,3 millió forint volt 2012 első félévében, 37 százalékkal alacsonyabb, mint az előző év azonos időszakában.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.