Urbán Julianna, a projekt végrehajtásáért felelős Iposz-alelnök közölte: a megkeresések többsége az új munka törvénykönyve, a családjog, a cégjog, a közigazgatási jog, a módosított és új jogszabályok értelmezésével kapcsolatos. Az ügyfelek 33 százaléka munkajogi, 29 százaléka családjogi, 16 százaléka cégjogi, 9 százaléka társadalombiztosítási problémákra kért választ.
Szükség van a szolgáltatásra
Az Iposz tapasztalata szerint az ország egyik legnagyobb és legnépesebb régióját jelenleg sújtó munkanélküliség és a foglalkoztatási gondok miatt szükség van a mindenki által elérhető minőségi jogsegély-szolgáltatásra.
A jogi segítséget, információt kérő munkaadók és munkavállalók között sok az állástalan, a pályakezdő, a csőd szélén álló vállalkozó vagy vállalkozásba kezdő hátrányos helyzetű ember, s a nyugdíjas érdeklődők és a nők száma is magas – írja közleményében az Iposz.
Központi kérdés a munka törvénykönyve
Az új munka törvénykönyve hatálybalépésével leggyakrabban felmerülő kérdések a munkaszerződések módosításával, a szabadságokkal, a felmondásokkal, a bérezésekkel, a munkavállalók és a munkaadók jogaival és kötelezettségeivel kapcsolatosak. Sok a félreértés az elhelyezkedés, a külföldi munkavállalás, a pályázatok, a cégalapítás és -megszüntetés, valamint a 2013-ban aktuális jogszabályi változások területén. Nőtt a megelőző információt kérő ügyfelek száma.
Majoros János, az Iposz alelnöke, hajdúhadházi autószerelő jelezte, hogy a Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Jász-Nagykun-Szolnok megye kis falvaiban, hátrányos helyzetű térségeiben élők számára nagy segítség, hogy nemcsak személyesen az ügyfélfogadáson, hanem telefonon, e-levélben, postai úton és webes felületen is kérhetnek tanácsot szakemberektől.