A BKK pénteki közleményében azt írta: a 30 évnél régebbi ZiU-k további üzemeltetése gazdaságilag nem racionális, így januártól kivonják őket a mindennapi forgalomból. A szovjet trolibuszokat részben az idén Eberswaldéból beszerzett használt, alacsonypadlós MAN-ekkel, valamint a meglévő Ikarus 412T és 435T járművek felújításával váltják ki.
A szóló szovjet trolikat több viszonylaton csuklós járművek váltják fel, munkanapokon a 78-as, illetve mindennap a 70-es vonalon csuklós járművek közlekednek. Az új járműelosztás nyomán a 74-es és a 74A viszonylaton kizárólag akadálymentes szóló trolibuszok fognak közlekedni, a 76-oson és a 83-ason pedig szintén többségében alacsonypadlós szóló járművekkel lehet majd utazni. Hétvégi napokon az alacsonyabb utasforgalomhoz igazodva a 73-as és 78-as viszonylaton is ilyen trolibuszok közlekednek, ezek mindegyike akadálymentes lesz.
Az új menetrendek több vonalon fejlesztéseket is tartalmaznak, mindenhol nő a szolgáltatási színvonal a nagyobb, modernebb járműveknek és az alacsonypadlós MAN-ek forgalomba állásának köszönhetően. A csuklós buszok miatt viszont néhány perccel nő a követési idő egyes vonalakon (70, 72, 74A, 76, 77, 78, 79, 83), a 74-es, a 75-ös és a 80-80A járatok viszont sűrűbben közlekednek majd.
Az első ZiU–9-eseket 1975-ben gyártották, és októberben vették állományba, 1982-ig 172 ilyen jármű érkezett Budapestre. Selejtezésük 1984-ben kezdődött meg, a jelenleg még forgalomban lévő legidősebb jármű 34 éves.