Nincs veszélyben Budapest

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) kiemelten fontos feladata, hogy a Duna magyarországi, így a budapesti szakaszán is biztosított legyen a jég elleni védelem.

NT
2012. 12. 28. 18:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Index internetes hírportál pénteki cikkében ír arról, hogy jégtörő nélkül marad Budapest, szombaton víztelenítették és elküldték nyugdíjba a főváros környékén üzemelő egyetlen jégtörő hajót, a Jégtörő I-et. A portál szerint az üzemeltető civil szervezet működtetné a még kifogástalan állapotban levő hajót, de a jogi helyzet miatt erre nincs lehetősége, a tulajdonos államnak pedig se pénze, se szakembere nincs rá.

A vízügyi főigazgatóság közleménye szerint megtörtént a hajópark racionális átszervezése, amelynek indokoltságát az idei jégvédekezés is igazolta. A dunai jégtörők a jégtorlódásra hajlamos helyek közelébe kerültek, a bajai, illetve a gönyüi kikötőbe. Ezekből a kikötőkből a kevésbé veszélyes budapesti Duna-szakasz is elérhető.
Ez az elosztás lehetővé teszi, hogy a Magyarországot veszélyeztető, de a horvát–szerb szakaszon kialakuló jégtorlaszok is elérhetők legyenek – hangsúlyozta közleményében az OVF.

A 2012. februári védekezést értékelve a vízügyi főigazgatóság további 342 millió forintot költ felújításra, korszerűsítésre, így a jégtörők műszaki állapota, megbízhatósága, hatékonysága 2013-ban jelentősen javul. Ez a hajópark védi a jégkártól az egész magyarországi Duna-szakaszt, és nemzetközi egyezmények alapján a horvát–szerb közös szakaszt is felügyeli. A Duna mellett a Tiszán is biztosított a jégtörő hajópark, Tokajban, Kiskörén és Szegeden – közölte a vízügyi igazgatóság.

Az OVF tájékoztatása szerint a hajópark felkészült a jégvédekezésre. Jelenleg az évszakhoz képest enyhe időjárás miatt a magyarországi folyók szinte teljesen jégmentesek.

A közlemény kitér arra is: a Jégtörő I. a magyar hajózás történetének egyik emblematikus darabja, muzeális érték, de már nincs szerepe a jégvédekezésben. A Magyar Hajózásért Egyesület 2008-ban kapta meg a Jégtörő I-et üzemeltetésre, mert sem gazdasági, sem műszaki körülmények nem indokolták, hogy a hajót eredeti céljainak megfelelően az állam tartsa fenn.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.