2014 tavaszán elindulhat a 4-es metró

Napjában már 12 órás tesztüzemben fut a 4-es metró vonalán az Alstom szerelvénye.

BK
2013. 01. 14. 18:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Februárban végezhet az Alstom a 4-es metróvonalra szánt automata szerelvény tesztelésével, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elkezdheti vizsgálni az eredményeket, majd dönthet a típusengedély kiadásáról – közölte Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója hétfőn a 4-es metró járműtelepén tartott sajtótájékoztatón. Elmondása szerint az ütemtervnek megfelelően zajlanak a próbafutások.

Tesztüzemben a prototípus

A szerelvényt tavaly októberben kezdték el tesztelni Franciaországban, ott 54-féle próbát végeztek, majd Budapestre szállították a járművet, és a 2-es vonalon folytatták a munkát. A 4-es vonalon az ellenőrző teszteket és a tartampróbát végzik a BKV-val és a hatóságokkal közös ütemterv alapján.


A szerelvény mindennap reggel 6-tól este 6-ig fut a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti 3,4 kilométeres pályaszakaszon, minden állomáson ajtót nyit, és minden harmadik megállásnál akadályérzékelést is vizsgálnak. A metrón 90 tonnányi extrém terhelés van, ezzel ezer kilométert fut majd.

15 szerelvény fut majd a 4-es vonalán

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kérdésre válaszolva azt mondta, a teszteket addig ismétlik, amíg bizonyos tűréshatáron belülre nem kerülnek az adatok. Eddig kétféle próbát végeztek, a 2-es metróról érkezett Alstommal az áramellátást és a pályát, a 4-esre szánt szerelvénynek pedig a tartampróbára való alkalmasságát vizsgálták. A napokban elkezdik  az éles próbát is, melyeken a fékutat, a számítógépes rendszereket, az utastájékoztatást, az ajtók működését, a biztonsági berendezéseket vizsgálják meg.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: Budapest jelentős lépéssel került közelebb a 4-es metró átadásához, a tények azt mutatják, belátható, tervezhető időn belül elkészül az új vonal. 15 Alstom-szerelvényt helyeznek majd üzembe a 4-es vonalon. A 2-es metrón már működő járművekkel ellentétben nem 5, hanem 4 kocsiból áll majd egy szerelvény, ami 810 utast tud szállítani.

Az új metrószerelvények vezető irányítása nélkül is működhetnek majd a vonalon, melyet a tervek szerint 2014 tavaszán adnak át. A prototípus járművön kívül három új metrószerelvény gyártása már elkezdődött, így a végleges típusengedély birtokában az Alstom 2013 tavaszától folyamatosan szállítja majd a szériaszerelvényeket Budapestre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.