Hoffmann Rózsa a szakmai fórumot megelőző sajtótájékoztatón hangsúlyozta: ahogyan eddig, úgy a programsorozat negyedik állomásán, Cegléden is igyekszik személyes benyomásokat szerezni az iskolák átadás-átvételéről.
„A tapasztalatok megnyugtatóak, úgy látjuk: a folyamat rendben zajlik” – fogalmazott az államtitkár. Kérdésre válaszolva hozzátette: a nagy átalakításokhoz hasonlóan a közoktatási rendszer megújítását is törvényalkotással kellett kezdeni, amely az eredeti elképzelésekhez képest elhúzódott és jelentősen módosult. A megvalósítás ezért valóban gyors, ám nem jár akkora fennakadásokkal, amekkorákat a változtatás ellenzői vizionáltak – mondta. Ezt támasztja alá a minisztériuma és több pedagógus-szakszervezet között a minap létrejött megállapodás is.
Hoffmann Rózsa ugyancsak kérdésre válaszolva jelezte, az iskolaigazgatók kinevezésének államtitkári jogkörbe utalása elsősorban „presztízsnövelő aktus”, a kiválasztás azonban ezután is helyi szakmai javaslatokra épül.
„Csak feladatokat látunk, problémát nem”
Bögös István, a ceglédi Várkonyi István Általános Iskola igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, az átalakítás nem okozott zavart az intézmény mindennapjaiban. Ugyanakkor utalt arra: remélik, hogy az eddigi oktatási „reformhullámvasút” megáll, és tartós pályára áll a köznevelés rendszere Magyarországon.
Csajka Józsefné Rebek Éva tankerületi igazgató közölte, a ceglédi járáshoz tartozó tizenkét település közül négy helyen vette át a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ az iskolák működtetését. „Csak feladatokat látunk, problémát nem” – jelentette ki.
Földi László, a város fideszes polgármestere arról beszélt: büszkék arra, hogy Cegléd igazi iskolaváros, és ezen a most formálódó, új oktatási rendszer sem változtat. Közölte, a közoktatás állami feladat, az iskolák állami fenntartásba vételének lehetővé tételével tehát csak ennek elismerése történt meg.