A járat még szombat este vissza is indult Varsóba. A Lot a tervek szerint már a péntek esti budapesti járatot is ezzel Boeing 787-800-as Dreamlinerrel repülte volna, ám a gép műszaki okok miatt Varsóban maradt, és egy másik típussal helyettesítették. A Lot első Dreamlinere november 15-én repült a Boeing seattle-i gyárából a varsói Chopin-repülőtérre, a második pedig decemberben érkezett meg. A lengyel légi cég további hat darab 787-est vesz át az amerikai gyártótól.
Körbejárták Európát
A géppel a Lot pilótái az elmúlt hetekben több európai nagyvárost is meglátogattak, hogy a személyzet megismerkedhessen az új típussal január 16-ai üzembe állítás előtt. Ekkortól a Dreamlinerek a chicagói járaton, február elsejétől a torontói, harmadikától a New York-i, márciustól pedig a pekingi vonalon is repülni fognak. A gépek érkezésével a lengyel társaság fokozatosan kivonja Boeing 767-eseit a flottából, amelyből jelenleg négy teljesít szolgálatot.
Csodagép a javából
A széles törzsű 787-es Dreamliner a seattle-i gyártó legújabb terméke. Fejlesztését még 2003-ban kezdték el, de a tervezés során több nehézség adódott, ezek miatt a típust bevezető japán ANA légitársaság 2008 helyett csak 2011 októberében tudta forgalomba helyezni az elsőt.
A 787-es legfőbb előnye a többi géptípussal szemben a csökkentett tömege, a géptörzs és a szárnyak különleges kialakításából következő nagy hatótávolság, valamint 20 százalékkal kisebb fogyasztás a hasonló típusokhoz képest. A 787-esekre 2012. december végéig 848 megrendelés érkezett Seattle-be, a Boeing eddig 49 járművet gyártott le.
A gépen konfigurációtól függően 242–280-an utazhatnak, utazósebessége 913 kilométer óránként (490 csomó), hatótávolsága 15 700 kilométer. Elődje, a 767-300-as 10 500 kilométert tud repülni megszakítás nélkül.