Leszállt a Boeing csodagépe Budapesten

Leszállt a budapesti Liszt Ferenc-repülőtéren a lengyel Lot légitársaság legújabb gépe, az alig néhány hete forgalomba állított Boeing 787-800-as Dreamliner szombaton.

LM
2013. 01. 12. 21:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A járat még szombat este vissza is indult Varsóba. A Lot a tervek szerint már a péntek esti budapesti járatot is ezzel Boeing 787-800-as Dreamlinerrel repülte volna, ám a gép műszaki okok miatt Varsóban maradt, és egy másik típussal helyettesítették. A Lot első Dreamlinere november 15-én repült a Boeing seattle-i gyárából a varsói Chopin-repülőtérre, a második pedig decemberben érkezett meg. A lengyel légi cég további hat  darab 787-est vesz át az amerikai gyártótól.

Körbejárták Európát

A géppel a Lot pilótái az elmúlt hetekben több európai nagyvárost is meglátogattak, hogy a személyzet megismerkedhessen az új típussal január 16-ai üzembe állítás előtt. Ekkortól a Dreamlinerek a chicagói járaton, február elsejétől a torontói, harmadikától a New York-i, márciustól pedig a pekingi vonalon is repülni fognak. A gépek érkezésével a lengyel társaság fokozatosan kivonja Boeing 767-eseit a flottából, amelyből jelenleg négy teljesít szolgálatot.

Csodagép a javából

A széles törzsű 787-es Dreamliner a seattle-i gyártó legújabb terméke. Fejlesztését még 2003-ban kezdték el, de a tervezés során több nehézség adódott, ezek miatt a típust bevezető japán ANA légitársaság 2008 helyett csak 2011 októberében tudta forgalomba helyezni az elsőt.

A 787-es legfőbb előnye a többi géptípussal szemben a csökkentett tömege, a géptörzs és a szárnyak különleges kialakításából következő nagy hatótávolság, valamint 20 százalékkal kisebb fogyasztás a hasonló típusokhoz képest. A 787-esekre 2012. december végéig 848 megrendelés érkezett Seattle-be, a Boeing eddig 49 járművet gyártott le.

A gépen konfigurációtól függően 242–280-an utazhatnak,  utazósebessége 913 kilométer óránként (490 csomó), hatótávolsága 15 700 kilométer. Elődje, a 767-300-as 10 500 kilométert tud repülni megszakítás nélkül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.