Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet vezetője a mintegy kétszáz demonstráló előtt azt mondta, a kiszervezés szakmaiatlan, átgondolatlan, és több száz család megélhetését veszélyezteti. Hozzátette: az utasoknak is sok kellemetlenséggel kell majd szembenézniük, mivel ritkulhat a buszok járatsűrűsége, megszűnhet az éjszakai közlekedés és többszöri átszállás kell majd a belváros eléréséhez. Hangsúlyozta: nem akarnak a Malév sorsára jutni, ott a nyereséges részeket kiszervezték és az utasszállítás egyedül maradt, ezzel a cég csődbe jutott. Ez várható a BKV-nál is – mondta.
Petíció és követelések
A demonstráló szakszervezetek egy petíciót fogalmaztak meg és adtak át a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviselőjének. Ennek tartalmáról az átadás előtt Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet vezetője azt mondta, a legfontosabb követelésük, hogy az agglomerációs járatok Volánbusznak történő május 1-jei átadását függessze fel a szaktárca. Emellett követelik a kormányzattól és az önkormányzattól mint tulajdonostól a BKV finanszírozásának megoldását, azonnali lépéseket a közösségi közlekedés stabilitása érdekében, és egy kerekasztal létrehozását, amely a régió közlekedési szereplőinek bevonásával közlekedési koncepciót dolgozna ki. Követelik továbbá, hogy az állam vegyen részt a régió közlekedésében, és hozzon létre egy közös közlekedésszervezői hatóságot.
A petíció átadása után Nemes Gábor azt mondta, a minisztériumban azt ígérték, hogy néhány napon belül válaszolnak a petícióban foglaltakra, és ezzel párhuzamosan Völner Pál államtitkárral egyeztetések kezdődhetnek. Gólián Zsolt hozzátette: ha nem történik érdemi lépés, akkor félpályás vagy akár egész pályás útlezárással fognak tovább demonstrálni.
Nyitottak az egyeztetésre a minisztériumnál
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a demonstrációval kapcsolatban azt közölte az MTI-vel, hogy az ellátás folyamatos biztosítása miatt kellett a jelenlegi szolgáltató helyett egy újat kijelölnie. A Volánbusz Zrt. több évtizedes üzemeltetési gyakorlattal rendelkezik az autóbuszos személyszállításban, alapos helyismerettel bír a fővárosban és vonzáskörzetében.
Azt írták, a minisztérium minden olyan megoldást biztosít az átmenet során, amely az utazóközönség, a munkavállalók, az érintett állami és önkormányzati szervezetek számára legalább a jelenlegivel azonos, és a jövőben fokozatosan kedvezőbben alakuló helyzetet eredményez. Ennek érdekében nyitottak az egyeztetésre a BKV dolgozóival.