Mészáros Csaba az MTI-nek hangsúlyozta, hogy a tesztüzem az év végén indulhat. Arról, hogy ki gyártja majd a buszokat és mikor indul a sorozatgyártás, egyelőre nem kívánt részleteket mondani.
Kiemelte, hogy a buszok kompozit – vagyis könnyűszerkezetes, üvegszálas technológiával megerősített – műanyagból készülnek majd.
A cég az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében ismerteti: a magyar összefogással, hazai beszállítókkal létrehozott, új fejlesztésű, elsősorban kínai akkumulátorokkal felszerelt első jármű karosszériái 2013 tavaszáig készülhetnek el, az EU-s típusengedéllyel rendelkező prototípus pedig az év második felére.
A hagyományos, acélszerkezetű buszokhoz képest csaknem harmadával könnyebb, jelentősen kedvezőbb üzemeltetési költségű magyar fejlesztésű jármű nem csupán szerkezetében, hajtásláncában, közlekedéstechnikai megoldásaiban, hanem várhatóan gyártásában is számos újítást tartalmaz.
A cégcsoport mérnökei két éve kezdtek a járműipari fejlesztésbe, amely során nem csupán egy buszt, hanem egy komplex, ma már bizonyos modulok vonatkozásában újításokkal, szabadalmakkal védett rendszert hoztak létre. A munka során elsősorban a Magyarországon jelenlévő, közel 40 nemzetközi és magyar cég termékeiből építkeztek, így a tervek szerint összességében 70 százalékban magyar hozzáadott értékű járműcsalád jöhet létre, amelynek tagjai között midibusztól a csuklós buszig (beleértve a trolibuszt is) számos típus variáció szerepel.
A rugalmasság a karosszériamodulokon kívül a hajtásrendszerre is vonatkozik, lehetővé téve így az elektromos, a dízel vagy akár a cseppfolyós gázüzemeltetést is. Az új buszok versenyképességét növelheti, hogy a saját szabadalmaknak köszönhetően jelentősen csökkenthetők a gyártási és az üzemeltetési költségek – olvasható a közleményben.
Az energiafelhasználás optimalizálása érdekében az Evopro fejlesztői olyan, előre programozott üzemmódokat is kialakítanak, amelyek révén a vezérlőelektronika tovább csökkentheti az üzemeltetés költségeit.