37 energiahatékony, alacsonypadlós villamost vesz a BKK, 25 jármű 32-36 méter hosszú, 12 pedig 52-56 méter hosszú lesz. Ezek a villamosok az 1-es, a 3-as, a 19-es és a 61-es vonalra kerülnek, és pótolják a legöregebb, negyvenévesnél idősebb járműveket.
Az eljárás keretében lehetőség van a mostani 37-en túl további 87 kocsi későbbi beszerzésére, így akkor ugyanolyan villamosokat tud majd venni a BKK. Ennek érdekében alkalmassági feltételként a leendő pályázóknak 30 új építésű, teljes hosszban alacsonypadlós, mindkét oldalán ajtókkal rendelkező járműnek az Európai Unió vagy az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) területén az elmúlt három évben való üzembe helyezését kell bemutatnia. Az áron túl figyelembe veszik a műszaki és ergonómiai szempontokat is, a szállító kiválasztásánál az összességében legelőnyösebb ajánlat dönt.
A villamosok beszerzéshez kapcsolódóan felújítják a Hungária, a Száva és a Budafok kocsiszínt, ahová a karbantartáshoz szükséges eszközöket telepítik, és peronokat is átépítenek.
A beszerzés része a budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés projekt első ütemének, amely 99,33 százalékos uniós támogatással, 43 milliárd forint értékben valósulhat meg – az ehhez szükséges támogatási szerződést a BKK tavaly decemberben kötötte meg.