Schmidt Csaba (Fidesz–KDNP) elmondta, hosszú ideje jelentős lakossági elégedetlenség forrása mindkét létesítmény műszaki, esztétikai és higiéniai állapota, azonban amíg a létesítmények a MÁV Zrt. kezelésében állnak, az önkormányzatnak nem lehet beleszólása az üzemeltetésbe.
Az átvétel után először a legsürgősebb javításokat végzik el. A városközponti állomáson kritikus a főlépcső és az illemhelyek állapota, a vágányokhoz vezető folyosó több helyen beázik, illetve nincs beüvegezve, a hó és a jég eltakarítása nincs megoldva – ismertette a városvezető.
A polgármester közölte: a város becslései szerint évi tízmillió forintot meghaladó összeget kell fordítani az utasok számára is elfogadható esztétikai és tisztasági színvonal megteremtésére. A MÁV az elfogadott megállapodásban vállalta, hogy hatmillió forintot átad az önkormányzatnak, a további forrásokat pedig a városi költségvetésből teremtik elő.
Az önkormányzat megállapodott a vasúttársasággal, hogy a jövőben partnerként működnek együtt a városban lévő állomások rövid és hosszú távú fejlesztésében. A polgármester hozzátette, folyamatban van a Biatorbágy–Tata vonal rekonstrukciójának tervezése, amelyben a tatabányai főpályaudvar teljes átépítése és egy vasútállomás átköltöztetése szerepel.