A Bubi, azaz a budapesti kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakítására és üzemeltetésére vonatkozó közbeszerzési eljárás nyertesének a szerződéskötés után mintegy fél év alatt kell a rendszert úgy felépítenie, hogy Budapesten beindulhasson a közbringa-rendszer – olvasható a BKK honlapján. A tervezett működési modell szerint a nyertes vállalkozónak olyan rendszert kell szállítania és üzemeltetnie, amely alkalmas arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, automatizáltan tudjanak a Bubi-kerékpárokhoz hozzáférni és használat után azokat tetszőleges állomáson visszahelyezni – hívják rá fel a figyelmet a közlekedési központnál.
Hangsúlyozzák:a Bubi célja kettős, olyanok számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják a saját biciklijüket használni, ingáznak Budapestre, a nap valamely szakában kénytelenek más közlekedési módot használni (tömegközlekedni vagy autózni), esetleg nincs is saját biciklijük. Cél, hogy a kerékpárok csak az utazás idejére legyenek használatban, és minél többen használják ugyanazt a bringát egy nap.
A Bubit rendszeres és eseti felhasználók is igénybe vehetik majd díj ellenében, azonban az első félóra ingyenes lesz. A rendszeres felhasználók ügyfélszolgálati regisztrációt követően kapják meg Bubi-kártyájukat, az eseti felhasználók pedig bankkártyájukkal tudnak majd regisztrálni a termináloknál, amelyet a használat idejére kaucióval terhel meg a rendszer – emelik ki a BKK-nál.
A Bubi által érintett terület észak-déli tengelye a Margitsziget–Budafoki út, kelet-nyugati tengelye pedig a Déli és a Keleti pályaudvar között húzódik. A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások; a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa pedig a Városliget vonalában lesz.
A nyertes vállalkozó feladata a gyűjtőállomások tervezése, a 75 terminál gyártása és telepítése, a szoftverek biztosítása, és nem utolsósorban mobilalkalmazás fejlesztése. A kerékpárokat úgynevezett dokkolókban helyezik el az állomásokon, ilyenekből első körben több mint 1500-at kell telepíteni 1100 kerékpár tárolására. Bővebben a BKK oldalán olvashatnak a projektről.