Both Ferenc sajtóügyeletes délután közölte: a sebességcsökkentésre azért van szükség, mert a viharos erejű szél a sínekre hordja a havat, hótorlaszokat okoz, továbbá a felsővezetéket is elmozgatja az áramszedők fölül. Az ország területén több százan dolgoznak a peronok és a váltók tisztításán. A rendkívüli helyzetre való tekintettel még több dolgozót rendeltek be pluszmunkára.
A déli órákban a Székesfehérvár–Veszprém szakaszon tartós felsővezeték-zárlat volt, ezt azóta megszüntették, a vonatok ismét közlekednek. A Dombóvár–Gyékényes vonalon Kaposvár és Somogyszob között a déli órákban a hóátfúvások miatt állt meg a közlekedés. A hóátfúvások megszüntetése érdekében egy nagyteljesítményű dízelgépet küldtek ki felszerelt hóekével. A kiküldött mozdony azonban meghibásodott, így egy másikkal kellett a hóakadályokat megszüntetni. Emiatt ezen a vonalon is tetemes késéssel közlekednek a vonatok.
A budapesti pályaudvarok a szerelvényfordulók miatt továbbra is jelentős, többórás késéssel, de fogadnak és indítanak vonatot. A Dunántúl több vonalán a pályatestre olyan magasan hordja össze a havat a szél, hogy a hóekével elhaladó mozdony után sem lehet indítani vonatot, mert a szélvihar pillanatok alatt újra behordja hóval a vasúti pályát.
A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonal Komárom és Győr közötti szakaszán a hóátfúvások miatt továbbra is csak egy vágányon járnak a vonatok. A MÁV-START Zrt. a feláras vonatokra feloldotta a helyjegyváltási kötelezettséget.
Both Ferenc sajtóügyeletes péntek délelőtti közleményében még azt írta: az északkeleti, keleti országrészben a Budapest–Szolnok–Nyíregyháza–Záhony, a Miskolc–Nyíregyháza és a Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon szinte alig tudnak közlekedni a vonatok, és számos vonalon a csütörtök esti vonatok sem érkeztek még meg a célállomásra.
A Kaposvár–Kiskorpád vonalon a katasztrófavédelemmel közösen szabadítottak ki egy vonatot a hó fogságából, de több dunántúli vonalon is vannak fennakadások. A viharos szél miatt sok helyen a vasúti pályát nem tudják megtisztítani, és a szél – főleg a keleti országrészben – leszakítja a felsővezetékeket. A sajtóügyeletes közölte: a Budapest–Komárom–Győr vonalon Komárom és Győr között a hóátfúvások miatt le kellett zárni az egyik vágányt.
A Mávinform arra kéri az embereket, hogy aki teheti, ne üljön vonatra. Szinte valamennyi vonalon késnek a vonatok, vannak olyan szerelvények is, amelyek csütörtök este óta még nem tudtak eljutni a célállomásukra. Több járat is több száz percet késik. Több vonalon nagyon rövid idő alatt magas hóakadályok keletkeznek, így a hóekés mozdony hiába járja végig a pályát, utána sem lehet vonatot indítani.
Az állomásokon, megállóhelyeken szerte az országban több százan dolgoznak a peronok síkosságmentesítésén, a váltók tisztításán és a felsővezetékek javításán. Pénteken az intercitykre és a feláras vonatokra nem kell helyjegyet vásárolni – közölte a sajtóügyeletes.
A rendkívüli időjárás miatt a Volánbusz Zrt. előreláthatólag péntek délig nem indít járatokat Budapestről a Dunántúlra. Az elővételben megvásárolt menetjegyeket a társaság visszaváltja – közölte reggel Szalayné Kotroczó Eszter, a cég szóvivője.
Március 15-én Zala, Vas, Somogy, Komárom-Esztergom, Veszprém és Győr-Moson-Sopron megyék irányába autóbuszjáratok nem indulnak – közölte délben a Volánbusz. A társaság mindenkinek azt javasolja, hogy halassza el utazását. Dunaújváros, Ráckeve, Makád, Biatorbágy, Baja, Bácsalmás, Szalkszentmárton és Etyek felé a közlekedés továbbra sem állt helyre. A Zsámbéki-medence felé sem járnak a buszok. Fennakadások várhatók Pilisszántó és Pilisszentlászló felé is.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleménye szerint mintegy százötven út járhatatlan és harmincnál több település megközelíthetetlen a dunántúli megyékben.