Több mint 1500 tonna húsvéti csokoládé az idén

Több mint 1500 tonna húsvéti csokoládét gyártottak az idei szezonra a Nestlé diósgyőri üzemében, ennek 88 százalékát exportra termelték.

NT
2013. 03. 21. 20:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint az idén tavasszal 21 országba jut el a Diósgyőrben készült figurás csokoládé. A megnövekedett igényekkel arányosan 8 százalékkal több húsvéti üreges csokoládét gyártottak az idei szezonra. Az exporttermelés 1040 tonnáról 1320 tonnára emelkedett a tavalyihoz képest.

A csokoládéfigurák iránti egyre növekvő igény következtében a Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében évről évre több terméket gyártanak. Míg 2010-ben összesen közel 2500 tonna húsvéti és karácsonyi üreges figura készült az üzemben, addig 2011-ben már 2800 tonna, 2012-ben pedig több mint 3000 tonna édesség hagyta el a gyárat.

A foglalkoztatottak száma is a termeléssel arányosan növekedett az elmúlt években, idén a legintenzívebb termelési időszakban közel 600 főnek adnak munkát a diósgyőri üzemben – tájékoztat a közlemény.
A kizárólag valódi csokoládéból készült szezonális üreges figurákra szinte az egész világon nagy az érdeklődés. Nem csupán a környező országokból, hanem Új-Zélandról vagy éppen Dél-Afrikából is kap megrendelést a Nestlé.

„Az idei új megrendelőink között pedig olyan országok is szerepelnek, mint Chile, Kanada, Ausztrália és Franciaország” – idézi Jean-Pierre Polanent, a diósgyőri Nestlé gyár igazgatóját a közlemény. Hozzátéve: itthon a Boci nyuszik és tojások a legnépszerűbb húsvéti termékek, külföldön pedig elsősorban a FarmYard úgynevezett tanyasi, Smarties drazséval töltött figurák.

A Nestlé közel 5 millió forint értékben, mintegy 44 000 darab csokifigurát ajánl fel a segélyszervezeten keresztül idén húsvétra a magyar gyerekeknek. Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója szerint nagy örömmel fogadták a Nestlé adományát, mellyel 10 000, sok esetben rendkívül nehéz körülmények között élő rászoruló gyermek és családja számára tudnak ünnepi hangulatot és meglepetést varázsolni a közelgő húsvét idején – tartalmazza a közlemény.

A Nestlé Hungária Kft. az MTI megkeresésére nem közölte forgalmi adatait. A Céginfo.hu-n elérhető adatok alapján a Nestlé Hungária Kft.-nek 2011-ben a nettó árbevétele mintegy 93 milliárd forint volt, szemben az előző évi mintegy 80 milliárd forinttal. A mérleg szerinti eredmény 2010-ben mínusz 833 millió forintot tett ki, míg 2011-ben a kft. vesztesége elérte az 1,136 milliárd forintot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.