„Az RTL Klub politikai hirdetésekből származó bevételeinek elenyésző mértéke önmagában cáfolja, hogy a csatornát is birtokló Bertelsmann sajtókonszern »veteránjai« gazdasági érdekből csatlakoztak volna az Európai Néppárt Fidesz-kritikus táborához” – reagált az RTL Klub a Heti Válasz címlapsztorijára.
„A Hetiválasz.hu tegnap jelentette meg a mai nyomtatott lapszáma előzeteseként Tájkép csata után című írását, amelyben bonyolult okfejtéssel azt próbálja bizonygatni, hogy az Európai Néppártban a Fidesz-ellenes kritikák – cikkben megnevezett egyetlen – konkrét oka az, hogy az RTL Klub milliárdos bevételtől esik el amiatt, hogy a jövő évben az RTL Klub nem közölhet politikai hirdetéseket. Ahogy azt már több sajtóorgánum kérdésére 2012 novemberében is közöltük, a legutóbbi parlamenti választások alkalmával az RTL Klubon két párt hirdetett, a Fidesz és az MSZP. A Fidesz 80 484 000, az MSZP 65 820 000 forintot költött.
Az RTL Klub egyébként minden választás után nyilvánosságra hozta a pártok költéseit, és azok egyetlen alkalommal sem közelítették meg a cikkben szereplő milliárdos összeget. Így amennyiben az eddigi számokból, valamint a csatorna teljes hirdetési bevételéből indulunk ki, kijelenthető az is, hogy a politikai hirdetési bevételek a teljes hirdetési bevétel 1 százalékát sem tennék ki, annak ellenére sem, hogy az elmúlt években a hirdetési bevételek jelentősen csökkentek. Senki nem gondolhatja komolyan azt, hogy ilyen minimális nagyságrendű – ráadásul egyébként is csak minden negyedik évben – elmaradó bevétel bármilyen hatást válthatna ki a nemzetközi politikában.”