A központ Facebook-oldalán pénteken közöltek szerint a tesztre azért volt szükség, hogy megvizsgálják: problémamentes-e az új jármű közlekedése forgalomtechnikai szempontokból, a most használt típusoktól műszaki, geometriai szempontból kissé eltérő járművek a szűk kanyarokat biztonsággal tudják-e bevenni, a megállóhelyeket gond nélkül tudják-e használni. Azt is vizsgálták, hogy akadályozza-e fa, korlát vagy kapubehajtó az utasok le- és felszállását a megállókban, szükséges-e a járdaszegély korrekciója.
Az MTI megkeresésére a BKK közölte: semmilyen problémát nem találtak a próbák során. Az egyik csuklós busz eddig az 5-ös, a 9-es és a 30-as autóbuszvonalat járta be, és a teszteket a BKK tovább folytatja. A Mercerdes Citarók közül több példány az elmúlt hetekben érkezett meg Budapestre, forgalomba állásuk májusban várható. Az összesen 159 új buszt a BKK megbízása alapján a VT-Transman üzemelteti majd.
Szinte minden vonalon járnak alacsonypadlós buszok 2013 január elsejétől, miután az összes, korábban beszerzett használt, de alacsonypadlós busz forgalomba áll a BKV-nál – közölte a Budapesti Közlekedési Központ tavaly decemberben.