Több lesz a zöldhullám Budapesten

Fejlesztik a budapesti jelzőlámparendszert, a cél több zöldhullám kialakítása és a közösségi közlekedés előnyben részesítése – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön.

WA
2013. 04. 25. 22:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint a Fővárosi Önkormányzat és a Siemens-Swarco Jelzőlámpa Konzorcium között fennálló jelzőlámpa-szervizüzemeltetési és -fejlesztési szerződés december 31-én lejár, ezért a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntésével felkérte a BKK-t az új üzemeltetési szerződés közbeszerzési kiírásának elkészítésére. Az új szerződés keretében az üzemeltetési feladatok ellátásán túl számos fejlesztés megvalósul majd.

A BKK kiemelte: Budapest városszerkezete megnehezíti ugyan, hogy a főbb utakon mindkét irányban zöldhullámot biztosítsanak, de a fejlesztések során kiemelt cél, hogy erre a lehető legnagyobb mértékben törekedjenek. A másik fő elv, hogy előnyben részesítsék a felszíni közösségi közlekedési eszközöket, a 4-es és 6-os villamosokhoz hasonlóan.

A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer (Futár) az első ütemben harminc jelzőlámpás csomópontban biztosít folyamatos haladási lehetőséget a BKK járatainak, 2014 és 2017 között pedig további száz csomópontban lenne elsőbbségük. Ilyen fejlesztést valósítanak meg az 1-es, a 3-as, a 24-es villamos vonalán, valamint a budai fonódó villamosvonalakon is. Emellett csökkenteni szeretnék a várakozási időt a mellékirányokban is, ennek pozitív hatásai elsősorban a kisebb forgalmú időszakokban érezhetők majd – írták.

A főváros útjain 2013 márciusában 850 jelzőlámpás vezérlőegység működött. A városközpont környékén lévő 512 jelzőlámpát a központi forgalomirányítás felügyeli, további 232 közlekedési lámpa pedig távfelügyelet alatt áll.

Jellemzően a Hungária körúton kívüli, illetve a városhatárhoz közeli területeken 106 olyan forgalomirányító berendezés található, amelynek semmiféle kapcsolata nincs a forgalomirányító központtal. A meghibásodásokról a központ így nehezen kap információt, ezért 2014 és 2017 között minden jelzőlámpát összekötnek a forgalomirányító központtal, nyolcvan, 15 évesnél idősebb eszközt pedig lecserélnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.