Hatvannal száguld át a Rákóczi hídon az 1-es villamos

Kiírta a budapesti 1-es villamosvonal meghosszabbításának és a felújítás második szakaszának közbeszerzési eljárását a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

NT
2013. 05. 23. 20:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI-hez csütörtökön megküldött közlemény szerint a Puskás Ferenc Stadion és a Közvágóhíd közötti szakasz részleges felújítására, valamint a Közvágóhíd és a Fehérvári út közötti új szakasz építésére írtak ki pályázatot. A beadási határidő július 4., a szerződéskötésre pedig a nyár végén kerülhet sor.

Az 1-es villamos felújítását korábban két szakaszra bontották. A Bécsi út és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszra vonatkozóan már tart a közbeszerzési eljárás. A második szakaszon egyebek mellett a Kőbányai úti csomópontban a megállóhely vonalvezetése a jelenlegi íves helyett egyenes lesz, valamit megújul a Kőbányai úti és a Kismartoni úti útátjáró is. A Népliget megálló előtt az Elnök utcánál új forgalmi vágánykapcsolatot építenek, így forgalmi zavarok esetén autóbusszal kisebb szakaszt kell pótolni. A peronokat egységes építészeti koncepció szerint magasabbra építik át. Megújulnak a hangosító berendezések, az utasvárók, a padok, az utastájékoztató berendezések, és minden megállóban térfigyelő kamerát szerelnek fel.

 

A meghosszabbítással a Közvágóhídtól a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon a Fehérvári útig járhatnak majd a villamosok, ahol ideiglenes végállomást építenek ki. Öt új megálló lesz: a Nádorkerti útnál, a Budafoki útnál, a Hauszmann Alajos utcánál, a Hengermalom útnál, valamint a Fehérvári úti ideiglenes végállomás. Később a tervek szerint az Etele térig hosszabbítják meg a vonalat. A Szerémi úton és a Hengermalom úton is füves burkolatú vágányt építenek ki.

A Rákóczi hídon 60 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a villamosok, de ehhez felmentést kell kérni a szabályok alól, amelyek 50 kilométeres maximális sebességet engednek meg. Az áramellátási rendszert úgy alakítják ki, hogy az alkalmas legyen az áram-visszatáplálásra, így a fékező villamosok által termelt energiát a gyorsító villamosok fel tudják használni.

A felújítás kiterjed forgalomtechnikai szabályozásokra is: a teljes vonalszakaszon áthangolják a közúti jelzőlámpákat és a közösségi közlekedést részesítik előnyben, a Nagykörúthoz hasonlóan.

A megújuló szakaszon az eddigi Tatra szerelvények helyett már új villamosok szállítják majd az utasokat. A BKK erre korábban írt ki közbeszerzési eljárást. Ennek keretében 25 darab 32-36 méteres és 12 darab 52-53 méteres alacsonypadlós villamost szereznek be, így az 1-es mellett a 3-as, a 19-es és 61-es vonalon is új szerelvények közlekedhetnek majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.