Kállai Gábor tájékoztatása szerint az előzetes letartóztatását töltő nőt több ember halálát okozó, ittas állapotban elkövetett járművezetés bűntettével vádolják. A nyomozás eredményét rögzítő akták, illetve az ügyészségi határozat már megérkezett a Gödöllői Járásbíróságra, ahol a tárgyalások is zajlanak majd.
A szlovák rendszámú BMW 2012. augusztus 21-én hajnalban az M3 autópálya főváros felé vezető oldalán nekiment az előtte haladó Fiat Puntónak, amely az ütközés következtében a szalagkorlátnak csapódott, majd kigyulladt. A szabályosan közlekedő autóban két középkorú karácsondi házaspár utazott. Négyük közül hárman bennégtek a kocsiban, egy 54 éves asszony, aki másod- és harmadfokú égési sérülései ellenére ki tudott menekülni a járműből, két nappal később halt meg a fővárosi Honvédkórházban.
A Budapest Környéki Törvényszék augusztus 23-án helyezte előzetes letartóztatásba a gyanúsítottat szökés, illetve elrejtőzés veszélye miatt. Azóta a kényszerintézkedés időtartamát többször is meghosszabbították, elutasítva a 35 éves nő ügyvédjének óvadékra, illetve házi őrizetre vonatkozó beadványát.
Kállai Gábor, a Pest Megyei Főügyészség szóvivője korábban közölte: a nő börtönben tartásában az a tény is fontos szerepet játszhat, hogy a bűncselekményért, amellyel meggyanúsították – most pedig már vádolják – öttől tíz évig terjedő, tehát súlyos szabadságvesztés szabható ki. A szóvivő kitért arra is, hogy az időközben elkészült szakértői jelentések szerint a gyanúsított vérében 1,5 ezrelékes véralkoholszintet mutattak ki, vagyis közepesen ittas állapotban vezette a kocsiját, amikor nekiütközött a Fiatnak. Ennek azért van jelentősége, mert a védelem álláspontja szerint a gyanúsított csak a karambolt követően, a történtek miatti sokkos állapotban ivott a kocsijában lévő vodkából.
Az ügyészségi szóvivője a most benyújtott vádirat tartalmát ismertetve pénteken elmondta az MTI-nek, hogy a vádhatóság változatlanul több ember halálát okozó, ittas állapotban elkövetett járművezetés bűntettével vádolja a szlovák nőt.
A nyomozás egyebek mellett megállapította, hogy az X5-ös BMW-jét vezető vádlott már mintegy 10 kilométerrel a baleset bekövetkezte előtt is közlekedési veszélyhelyzetbe került a sértettek autójával, mivel az éppen előzést végrehajtó Fiat mögé nagy sebességgel érkezve előbb hosszan rávillogott az előtte haladó autóra, majd miután a sértettek befejezték az előzést, elhaladva mellettük ráhúzta-rákormányozta BMW-jét a sértettek kocsijára, nekik le is kellett kissé húzódniuk, hogy elkerüljék az ütközést.
Ezt követően a szlovák nő lehúzódott a leállósávba, a sértettek autója megelőzte őt, és haladt tovább. A vádlott hamarosan felgyorsított, és néhány kilométerrel odébb ismét a sértettek autója mögött haladt. Sebessége mintegy 170-180 km/h volt, amikor hátulról nekiütközött a szintén a belső forgalmi sávban haladó, megfelelő módon kivilágított és jól látható Fiatnak. A Fiat azonnal kigyulladt, és az ütközés hatására nekicsapódott egy a külső sávban haladó tehergépkocsinak, utána a belső szalagkorlátnak, majd az ütközéstől mintegy 300 méterre állt meg – közölte az ügyészségi szóvivő.
A nő tagadta bűnösségét a nyomozás során, azonban a bizonyítékok, különösen a szakértői vélemények az ügyészség szerint alátámasztják, hogy a baleset így következett be. Az ügyészség indítványozta a bíróságnak a vádlott előzetes letartóztatásának fenntartását – közölte Kállai Gábor.
A baleset másnapján a Novy Cas című szlovák bulvárlap azt közölte, hogy a BMW vezetője a volt szlovák miniszter, a kassai Vasművet privatizáló Alexander Rezes lánya.