A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint a biztosítóberendezés cseréje a vonal 2004-től zajló felújításának utolsó fázisa, annak feltétele volt az összes Alstom-szerelvény forgalomba állása, mivel az Ev típusú szovjet szerelvényekkel nem működik a rendszer.
A pótlásban két buszjárat, az M2 és az M2E vesz részt. Az M2E az Örs vezér terén, a Pillangó utcánál, a Puskás Ferenc Stadionnál, a Keleti pályaudvarnál, a Blaha Lujza téren, az Astoriánál, majd az Erzsébet híd felé a Ferenciek terén, a Déli pályaudvarnál és a Széll Kálmán téren áll meg. Az M2-es az Örs vezér terétől az Astoriáig az M2E-vel megegyező helyeken áll meg, azt követően a Deák Ferenc téren, a Kossuth Lajos téren, a Margit híd budai hídfőjénél, a Batthyány téren, valamint a Déli pályaudvarnál. Az alacsonypadlós, légkondicionált buszok napközben az M2E vonalán 2-3 percenként, az M2-esén pedig 5 percenként közlekednek.
Az Örs vezér tere végállomáson a metrópótlás idejére a 168E autóbusz végállomását áthelyezik a 161A járat megállójába, a 277-es busz pedig a 85E megállóhelyéről indul. A Batthyány téren a 39-es autóbusz a végállomás Vásárcsarnok felőli oldalán lévő megállóhelyről indul. A megfelelő átszállási kapcsolatok miatt megváltoztatták több járat utolsó indulási időpontját is.