Figyelem: megkezdődött az ellenőrzési akció

Zala megyében tavaly 13 ezer ellenőrzést végeztek a megyei kormányhivatal közlekedési felügyelőségének munkatársai.

TK
2013. 06. 04. 9:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rigó Csaba Zala megyei kormánymegbízott Rédicsen, az egyik ellenőrzési pontnál tartott sajtótájékoztatón elmondta: a rendkívül nagy forgalmú M70-es autóúton és a 86-os főúton a szlovén, a cseh, a szlovák, a horvát, a román és az osztrák hatóságok munkatársaival közösen zajlik az akció.

Zala megyében tavaly 13 ezer ellenőrzést végeztek a megyei kormányhivatal közlekedési felügyelőségének munkatársai. 306 szabálysértési eljárást indítottak, 51 esetben javításra kötelezték a kiszűrt kamionokat, amelyekre 81 millió forint helyszíni bírságot szabtak ki – közölte a kormánymegbízott.

A megyén áthaladó teherjárművek mintegy 70 százaléka külföldi, elsősorban szlovák, cseh, lengyel és román rendszámú, a szabályszegések megoszlása is nagyjából ezt az arányt mutatja. Zala sajátos helyzetéből adódóan tudják végrehajtani a kiterjedt ellenőrzést, mert autópályáról problémás a teherforgalom kiterelése, de az M70-es és a 86-os határközeli szakaszain ez a forgalom zavarása nélkül megoldható.

Rigó Csaba felidézte, hogy a két évvel ezelőtti, az M70-esen történt, románokat érintő halálos buszbaleset után alakult egy munkacsoport, amelynek javaslatára olyan közlekedésbiztonsági beavatkozásokat hajtottak végre a veszélyes útszakaszon, amelynek köszönhetően javult a baleseti statisztika.

Kitért arra is, hogy az elektronikus útdíj bevezetésével javul a veszélyes anyagot szállító kamionok nyilvántartása, és miután a szállítmányuk baleset esetén jelentős problémát okozhatnak, az idén a zalai védelmi bizottság ezzel kapcsolatos gyakorlat szervezését tervezi.

Tóth András, a megyei közlekedési felügyelőség igazgatója kifejtette: a leggyakrabban feltárt probléma, hogy kopottak a kamionok gumiabroncsai, manipulálják a menetíró-készüléket, vagyis nem tartják be az előírt vezetési és pihenőidőt, gyakorta kopottak a fékek, és előfordul az is, hogy az autópálya-matricát csak személyautóra vásárolják meg.

Az MTI kérdésére elmondta: Rédicsen naponta mintegy hatezer, az M70-esen pedig mintegy kilencezer teherjármű lépi át kifelé és befelé a határt. Szándékaik szerint – éppen a forgalom nagysága miatt is – szeretnék az egy-egy kamionra jutó ellenőrzési időt csökkenteni, hatékonyabbá tenni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.