Az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az ombudsmanhoz fordult panaszos az Andrássy úton található jegykiadó automatánál váltott parkolójegyet, azonban csak egy közeli utcában tudott megállni autójával. A parkolójegyet a szélvédő mögé tette, azonban a parkolási társaság munkatársa pótdíjfizetési felszólítást helyezett el a járművön, arra hivatkozva, hogy „nincs érvényes parkolójegy”. A panaszos a pótdíjkiszabás eltörlését kérte, ám ezt a parkolási társaság elutasította.
Az ombudsman az elmúlt években többször is felhívta a jogalkotó, valamint a parkolási társaságok figyelmét arra, hogy a fővárosban még mindig nem jött létre egységes parkolási rend, sőt a fővárosi közterületi parkolási feladatokat egyre több szervezet látja el.
Szabó Máté szerint el kell kerülni, hogy az autósokat indokolatlan zaklatás érje azért, mert a parkolójegyüket nem a megfelelő automatánál váltották meg, ezért felkérte a parkolási társaságot, hogy fontolja meg a befizetett pótdíj visszautalását. Tarlós István főpolgármesternek pedig javasolta, hogy kezdeményezze Budapest egységes parkolási rendszerének a kialakítását – zárul a közlemény.