Egyre többen váltanak: 8000 résztvevő, 1,6 millió kilométer

A tavaszi Bringázz a munkába! kampány eredményei is bizonyítják, hogy egyre többen váltanak két kerékre Magyarországon.

TK
2013. 07. 10. 21:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A programhoz csatlakozók egy online naptárba gyűjthették letekert kilométereiket, a felületen a kerékpárhasználat körülményeit is megjelölhették. Az idei eredmények több ponton is felülmúlták a tavaly őszi kampányét: akkor a résztvevők egymillió kilométert tettek meg a mostani 1,6 millióval szemben, ezúttal 230 tonna szén-dioxid-kibocsátástól óvták meg a légkört, és 43 millió forintnyi benzinköltséget takarítottak meg. A részt vevő nők száma is emelkedett, a korábbi egyharmaddal szemben most negyven százalék volt arányuk a regisztráltak közül.

Egyre többen tekernek öltönyben vagy szoknyában, és bár az adatok még mindig elmaradnak az amszterdami vagy koppenhágai átlagtól, a szervezők közleménye szerint előremutató, hogy egyre többen ülnek Magyarországon is csinosan kerékpárra.

Gyermekkel 3100-an indultak két keréken óvodába vagy iskolába, és 403 fő, összesen több mint 2000 alkalommal szállította vasúton biciklijét, hogy az állomásról munkahelyére vagy otthonába tekerhessen.

A kampány eredményességét talán a legjobban a részt vevő vállalatok számának növekedése jelzi: idén 2053 cég regisztrált, míg tavaly ősszel ez a szám 1700, egy évvel ezelőtt pedig csupán 646 volt.

A Bringázz a munkába! kampányt négy évvel ezelőtt a kerékpározás népszerűsítésére hívta életre a Magyar Kerékpárosklub.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.