Az Index a héten két nap is beszámolt a János kórházban tapasztalható állapotokról. A hírportál keddi cikke szerint csaknem száz levelet kaptak a János-kórház „szervezetlen és embertelen működéséről”. „Nulla tájékoztatás, csapnivalóan rossz betegirányítás” – írták.
Az OBDK közleménye szerint központi irodájukba mostanáig nem érkezett hivatalos panasz az ügyben. Ettől függetlenül az OBDK betegjogi képviselője már múlt héten tájékoztatást kért az intézmény vezetőjétől – tették hozzá. A vizsgálat lezárása után az OBDK az egészségügyi szolgáltatás működésével kapcsolatban észlelt esetleges jogsértő gyakorlatról és egyéb hiányosságokról tájékoztatja az intézmény vezetőjét, fenntartóját, és javaslatot tesz a megszüntetésükre – tették hozzá.
Az OBDK közölte: „a betegjogi képviselők alapfeladata a betegek egészségügyi ellátásával kapcsolatos jogainak érvényesítése”. Ennek érdekében – folyamatos telefonos elérhetőség mellett – hetente a helyszínen fogadóórát tart az illetékes betegjogi képviselő a János-kórház betegei számára, valamint ingyenes zöldszám (06/80-620-055) is segíti a betegeket az ellátással kapcsolatos panaszaik előterjesztésében – olvasható a közleményben.