Pintér Sándor elmondta, az egységes segélyhívó rendszer jelenleg négy megyében működik kísérleti üzemmódban, és a 2012 decembere óta vezetett statisztikák szerint a hívások több mint 60 százaléka obszcén, rosszindulatú kapcsolatfelvétel, nem segélyhívás.
Hozzátette: nyolcszáz munkatársat vettek fel a központok kezelésére, képzésük jelenleg is folyik. Felkészítésükhöz felhasználják a Komárom-Esztergom, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén és Vas megyében szerzett tapasztalatokat, illetve a gyakorlati alkalmazás során felmerült igényeket beépítik a rendszer végleges változatába.
A belügyminiszter elmondta: a rendszer várhatóan a jövő évben már szolgálatba áll, és egyetlen hívás elég lesz ahhoz, hogy a rendőrök, a katasztrófavédelem és a mentők megfelelő egységei induljak el egy-egy eseményhez.
Pintér Sándor újságírói kérdésre közölte: obszcén felhívásokra nem reagálnak, de egy bombabejelentés kapcsán a rendőrség elvégzi a feladatát. „A bombával való hamis fenyegetés könnyen bűncselekmény lehet, és az elkövető számíthat rá, hogy bekopognak hozzá a rendőrök” – fogalmazott.
A Magyar Nemzet tavaly októberben írt a mentőkhöz érkező rengeteg hamis, illetve téves telefonhívásról. Legutóbb a budapesti Aréna bevásárlóközpontot ürítették ki bombafenyegetés miatt, és egy Budapestre tartó vonat miatt is fenyegető telefonhívás érkezett.